Vervanger voor Windows (XP) Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Een tijd(je?) terug heeft er in een computerblad, ik dacht Computer!Totaal, een bespreking gestaan van vervangers voor de verkenner in Windows.
Nu heb ik mijn verzameling met oude computerbladen doorgeworsteld ( je moet toch wat met dit weer..) maar kon niets vinden.
Wie weet welk computerblad dit geweest zou kunnen zijn?
En wie weet welke vervangers het zou betreffen? Ik kan mij nog Ontrack Powerdesk herinneren en een Pools (?) of Oost-blok programma herinneren.. Maar precies weten doe ik het niet.

Hoi , zoek even naar windows commander !
dit is een geweldig programma dat alles kan .
ik werk er al zolang mee dat ik al bijna niet meer weet hoe verkenner werkt.

Laat u mij aub weten als u dit niet ontvangen heeft !!
groetjes geert

Geplaatst door hallogeert

groetjes geert

Ik gebruik WinNc 3000 Professional
Beetje het zelfde als wincommander , alleen een leuker look :D

ik heb nog nooit zo'n progje gehad, dus ik volg dit topic met belangstelling..............

vraag : wat kunnen die andere meer / beter / anders dan Windows Explorer ?

Screenshot Powerdesk:

sspd4.jpg

Als ik een nieuwe pc (meer ruimte) heb komt er absoluut Powerdesk op te staan, makkelijk navigeren, unzippen, eigen te veel om op te noemen.
Trialversie: http://www.v-com.com/product/pd_ind.html

Ook te bestellen via het Computer Collectief: http://www2.comcol.nl//bestel/sij0w_a.hts#2235g
Betrouwbare site.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
ik heb nog nooit zo'n progje gehad, dus ik volg dit topic met belangstelling..............

Wees welkom Pasja :)
Ik ken de overige programma's (nog) niet tot op het bot, dus kan ik je nu niet vertellen wat exact de verschillen zijn.
Voor mij is het erg prettig om standaard twee "filelists" te hebben. Gelijk aan het programma Norton Commander.

Nog een tipje:
2xExplorer is een kleine maar krachtige, volledig "shell geïntegreerde", vervanger voor Windows verkenner. Het programma toont de inhoud van de mappen in meerdere vensters waardoor het gebruik en produktiviteit toenemen met een minimum aan frustratie tijdens het dagelijkse bestandsbeheer. Deze versie biedt ondersteuning voor gecomprimeerde mappen. Ze worden geopend als normale mappen en de meeste commando's voor bestandsbeheer worden ondersteund inclusief synchronisatie.

http://www.breekpunt.nl/downloads.asp?rubriek=16#1359
Met link naar de site, is een gratis progje, heb er zelf geen ervaring mee. Screenshots: http://netez.com/2xExplorer/snapshot.html

hm,

het klinkt best wel goed, maar ik ben sinds al die monopoly-affaires waarbij Billy Gaatjes betrokken was, een beetje huiverig geworden voor Windows "vervangende" produkten.

Ik heb nu al sinds vorig jaar februari een perfect draaiend systeem dat nooit hangt / raar doet / door virussen en / of spyware wordt "gepakt". Zodoende ben ik best wel wat "huiverig" voor progjes die Windows "basis" functies overnemen......

Geplaatst door hallogeert

groetjes geert
windows commander bestaat niet meer en heet nu total commander i.v.m. rechtzaak van microsoft over de naam
www.ghisler.com is de link (ja die ene die ik al opgaf ;) )

Gaat niets boven total/windows commander, is het eerste wat ik instaleer na het besturingssysteem.

Plaatjes bekijken kan daar ook in, en er zijn nog veel meer plugins zoals pop-email dirinfo pdf-view, enz

totalcommander.jpg

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
hm,

het klinkt best wel goed, maar ik ben sinds al die monopoly-affaires waarbij Billy Gaatjes betrokken was, een beetje huiverig geworden voor Windows "vervangende" produkten.

Ik heb nu al sinds vorig jaar februari een perfect draaiend systeem dat nooit hangt / raar doet / door virussen en / of spyware wordt "gepakt". Zodoende ben ik best wel wat "huiverig" voor progjes die Windows "basis" functies overnemen......

Over de monopoly-affaires van het Gajes Billy zullen we het hier maar niet gaan hebben. :eek:

En als je een perfect draaiend systeem hebt en niet ontevreden bent over Billy's verkenner.. dan zou ik het zeker zo laten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...

ok,

thx voor de uitleg. Ik ben nog steeds een beetje "bang" voor de mogelijke gevolgen.

Geplaatst door gast0225
:(

laat ik nu net DIT http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=122939 topic lezen.....................

't zal best wel toevallig zijn en het heeft vast niets met elkaar te maken................, maar ik word er niet "rustiger" door................ :D

Ik vind het moeilijk om aan te geven of wat daar gepost wordt een verband heeft met wincommander, daarvoor weet ik te weinig van wincommander. Maar daar gaat het nu niet om.
Pasja, of je een vervanger voor de standaard geleverde verkenner wilt installeren, moet *jij* weten. Als je tevreden bent met de verkenner, dan zou ik zeker niet doen. Omdat je al maanden lang vlekkeloos draait. :thumb:

Overigens heeft de verkenner ook de mogelijkheid om in de werkblak twee (extra) knoppen op te nemen.
Kopieren naar en verplaatsen naar. Als je het bestand/de bestanden selecteert en op de knop drukt, dan wordt er een nieuw venster geopend waarin je de doellocatie kunt aangeven. Hierna worden de geslecteerde bestanden gecopieerd of verplaats (afhankelijk van je keuze) naar de geslecteerde doellocatie...

Geplaatst door gast0225

Ze lopen niet zo vaak vast als explorer.exe waardoor het systeem gelijk "hangt"
en de handige buttons die meestal snel overzichtelijk zijn ingedeeld, maar dat hangt van het programma af natuurllijk.
Me gebruikt als vervanger ontrack powerdesk5.

EDIT
//Pasja
Je heb dus nooit last van een hangende explorer? damn! mag ik dan een beeetje jaloers zijn?:o

Laatst bewerkt:
klopt als een bus,
ik heb nog nooit een hangende verkenner of zo gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat 1x per week "groot" onderhoud wordt gepleegd aan de machine en altijd in dezelfde volgorde :

ad-aware, spybot, regcleaner, schijfopruiming, defragmentatie en als laatste een virusscan van alle vaste schijven.

Deze 6 controles worden trouw 1x per week uitgevoerd en altijd in bovenstaande volgorde. Maybe hierdoor dat ik tot de gelukkigen behoor ? Aan de andere kant lees ik op dit forum dat ook vele andere soortgelijke controles standaard uitvoeren................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan