Dj-Dignity
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 jun 2004
goedendag.. ik heb een grote vraag misschien wel heel klein maar voor mij heel onbekend. Dit was de intro.
ik heb een Sweex wireless annex -a.. een 4 poort switch met adsl modem en router! en dat allemaal draadloos.
ik zit in de windows xp sectie en raad eens.. ik heb windows xp proffesional met service pack 1 geval!
ik heb een computer en een laptop verbonden!
hier komt de grote sociale vraag!
stel ik heb een ip: 213.41.125.103 (extern)
ik heb computer boven: 10.0.0.14 (intern)
en ja een laptop overal: 10.0.0.6 (intern)
nu ik boven een 120gb volle webserver wil draaien.. zijn er een aantal dingen behoorlijk frustrerend aan het worden! Stel ik heb een forum installatie draaien en ik vul in als installatie map "localhost/forum" dan zie ik nog wel mijn eigen forum draaiend! geef ik hem aan iemand anders ja dan houd het op! want dan krijgen we een probleem.. hij heeft geen local website van mijn op zijn hd!
nu wil ik juist met mijn netwerk ip gewoon naar mijn werkelijke externe ip kunnen gaan! (213.41.125.103)
zodat ik mijn eigen website kan weergeven! zou echt een hoop werk schelen!
is er dus een manier *zonder uPnP in mijn router* dit te kunnen doen!?
bedankt voor het lezen van deze vreedzame maar ook zeer zeldzame vraag!
ik heb een Sweex wireless annex -a.. een 4 poort switch met adsl modem en router! en dat allemaal draadloos.
ik zit in de windows xp sectie en raad eens.. ik heb windows xp proffesional met service pack 1 geval!
ik heb een computer en een laptop verbonden!
hier komt de grote sociale vraag!
stel ik heb een ip: 213.41.125.103 (extern)
ik heb computer boven: 10.0.0.14 (intern)
en ja een laptop overal: 10.0.0.6 (intern)
nu ik boven een 120gb volle webserver wil draaien.. zijn er een aantal dingen behoorlijk frustrerend aan het worden! Stel ik heb een forum installatie draaien en ik vul in als installatie map "localhost/forum" dan zie ik nog wel mijn eigen forum draaiend! geef ik hem aan iemand anders ja dan houd het op! want dan krijgen we een probleem.. hij heeft geen local website van mijn op zijn hd!
nu wil ik juist met mijn netwerk ip gewoon naar mijn werkelijke externe ip kunnen gaan! (213.41.125.103)
zodat ik mijn eigen website kan weergeven! zou echt een hoop werk schelen!
is er dus een manier *zonder uPnP in mijn router* dit te kunnen doen!?
bedankt voor het lezen van deze vreedzame maar ook zeer zeldzame vraag!