IP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Nameless

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Mensen!

Dit is mijn eerste bericht, en dit is ook de reden dat ik me aangemeld heb!

De probleem is als volg; Ik heb 2 computers hier in huis, allebij met internet verbinding. Want ik heb ook een router.
Alles deed normaal. Totdat ik 1 pc had geformateerd, maar nog deed die het goed. 1 dag lang, ik kon daar gewoon op internet!

Maar de volgende dag doe die het opeens niet. Omdat er iets met de IP is. Of misschien iets anders, ik weet niet zeker. Kijk naar de bijlage, dat kreeg ik toen het niet meer deed.

Ik probeerde het te restellen, maar dat kon niet. Ik vulde ook alle cijfers (IP, standard-gateway, subnetmaster enz ) die op die andere pc staan.. maar dat lukte nog steeds niet. Ik nam alles over. Er gebeurde natuurlijk wel iets. Ik kreeg dat balkje weg, maar internet doet het nog steeds niet.

Geef me een raad
b.v.d

Groet L

Bijlagen

• lam error2.jpg
    lam error2.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 262
Je kunt de gegevens van de andere pc niet rechtstreeks over nemen, want dan krijg je ip conflicten,

want dan hebben 2 pc`s hetzelfde ip adres.

je zult dus in de router een ander ip adres moeten configureren voor de andere pc

De pc's geef je verschillende ip adressen, bijvoorbeeld 10.0.0.4 en 10.0.0.5. Het subnetmask is voor beide 255.0.0.0. De werkgroepnaam moet gelijk zijn. De pc namen moeten verschillend zijn. Kijk voor netwerktroubleshooting in de handleiding in mijn handtekening.

hoe dan..

Bedankt voor jullie informatie, nu alleen nog handelen!
:thumb:
maar eerst;
Welke IP moet ik dan gebruiken?
Hoe kom ik daar achter?
Het is niet alleen de IP, ik snap niet waarom het niet automatisch kan worden getraceerd. Automatisch naar de goeie IP geven.. (dat zijn de normale instellingen)

En wat nog raarder is, is dat gister het wel deed. En vandaag niet meer. Hoe kan het opeens veranderd zijn?!? :confused:

Verder gaan..

ok, dan gaan we verder met dit bericht...
Maar ik dacht dat bij dit gedeelte niet zoveel bekeken werd.

Raceman; Bovenstaande tips met bekabeling van mij al opgevolgd? Je 2de pc doet het gewoon goed, daar hoef je verder niet echt naar te kijken ;p

jah.. bekabeling is goed. De internet verbinding werke wel eerst, voor de format van de pc werkte het altijd, maar dan nadat ik dat had gedaan werkte het maar 1 dag, en nu niet meer.. dat vond ik juist zo raar, dat het automatisch veranderd was.

De screens die ik heb laten zien.. helpen ze niet?! Is het geen vaak voorkomende probleem?

Mr. Nameless,

Typ in een dos-venster de 3 hieronder genoemde commando's:

ipconfig /renew
ipconfig /release
ping 192.168.01

Als het pingen naar de router geslaagd is, dan kun je even proberen of het internetten wel lukt.

Dennis.

ipconfig /renew

Het lukt niet helemaal...

Ik heb 2x geprobeerd. 1tje met de ip adres ingevuld.. en 1 die automatisch toewijst!!

Dit kreeg ik te zien..;

Bijlagen

• renew2.jpg
    renew2.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 106
Er is nog iets./..

Als ik alle 3 pc'es aansluit op de router.. en dan reset.
Reset de router, dan heb ik precies de zelfde probleem op deze pc. Dus als er verbinding heeft met een ander pc dan doet die het hier ook niet..

Volgens mij is het verkeerd ingesteld. Verbinding waarbij je alleen met 2 pc'es kan gebruiken..
Hoe verander ik die instelling?

Beste Mr. Nameless,

We zouden het helemaal opnieuw moeten beginnen. Ik heb ook niet naar bovengenoemde links van jou gekeken, want ze kunnen immiddels verouderd(dat de situatie nu anders is) zijn.

Even stap voor stap:

Weet je hoe je je router kunt benaderen?
(antwoorden met ja of nee is voldoende)

Dennis.

ej

Ik was hier begonnen met het probleem. De andere links zijn over de zelfde probleem. Er staat maar max. 3 berichten in. 2 daarvan zit alleen een bijlage bij..
Dus als je dat ff bekijkt en deze bericht leest dan snap je het al.
Is dit geen vaakvoorkomende probleem?

Hoe bedoel je met de router benaderen?

Re: ej

Geplaatst door Mr. Nameless
Hoe bedoel je met de router benaderen?
Nou, daar heb je het al!

Daarmee bedoel ik met mijn vorig bericht dat je via de browser je router kunt benaderen om aldaar de nodige instellingen te kunnen plegen, maar daar heb ik van jou nog steeds geen antwoord op gekregen.

Daarom helemal opnieuw beginnen:

Klik op de link hieronder, maar wel op de pc waar niet ge-internet kan worden(probleem pc)

http://192.168.0.1

Dennis.

Ik zie dat je op Helpmij off-line bent. Kan helaas niet langer meer op jou wachten.
Mijn bovenstaande vraag klinkt ogenschijnlijk vreemd en overbodig, maar daar heb ik juist een bepaalde bedoeling mee.

Doe even het volgende en wel op de pc waar niet ge-internet kan worden:

1)Start/Configuratiescherm/Netwerkverbindingen/Rechtsklik op de verbinding en klik op Eigenachappen.
2) Kliik op Internet-protocol(TCP/IP)
3) Klik op Eigenschappen.
4) Selecteer het eerste rondje(selecteer automatisch een IP.....) en het derde rondje(selecteer automatisch een DNS.....)
5) sluit alle schermen af met OK.
6) PC onieuw opstarten.

Nu even kijken of je wel kunt internetten.
Zo nee, dan:
1) Start/Configuratiescherm/Netwerkverbindingen/Klik op de verbinding.
2) Druk op de Del-toets
En bevestig de vraag dat je die verbinding wilt verwijderen.
3) PC onieuw opstarten.

Nu even kijken of je wel kunt internetten.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn dat een router te bereiken is met het ip adres 192.168.2.1 of 192.168.123.254 afhankelijk van het type.

Ga eens naar start, uitvoeren, typ daar in CMD en geef enter. Typ in dat scherm IPCONFIG /ALL in (let op de spatie tussen IPCONFIG en /ALL) en geef enter. Wat staat er bij ip adres en gateway?

Beste hangmat,

Het ingeven van dat commando heb ik hem ook al gevraagd. Hij liet een afbeelding zien waarop zijn standaardgateway staat vermeld als 192.168.0.1

Nu even afwachten maar op zijn reactie.

Dennis.

antwoord

Klik op de link hieronder, maar wel op de pc waar niet ge-internet kan worden(probleem pc)

http://192.168.0.1

Jah, dit heb ik al gedaan. Ik kan niet opinternet, dus ook niet naar mijn IP. Is wel aangesloten, alle lichtjes branden, maar het pagina kan niet gevonden worden.

De eerste 6 stappen heb ik al gedaan, was goed te proberen. Maar lukte helaas niet. dan had ik dit; http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=23864

De tweede stap had ik nog niet gedaan. Wel logisch. Heb ik dus net gedaan. Maar dat lukt ook niet :( .. dan zegt die; ''de geselecteerde verbinding kan niet worden verwijderd'' (zelfs als ik de verbinding verbroken had)

En Hangmat, die poging had ik al heel vaak gedaan. En ik heb het ook laten zien.

Kijk eens of je iets kunt met de handleiding in mijn handtekening.

!

Die heb ik al bekeken... heel interesseant dat wel. Maar ik heb alles al gedaan wat er daar instond. Alles na gecheckt.

Na het formateren lukte internet wel. Dat is juist zo raar. Mss moet ik dat weer gaan doen:S

Ik heb natuurlijk ook in andere sites bekeken. En volgens mij ligt mijn antwoord in een van deze teksten;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484
http://www.portforward.com/help/pfprogression.htm
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//

Maar jah, het duurt wel een tijdje totdat ik alles heb bestudeerd. Heeft iemand hier al een keertje van gelezen? :)
Zou je dan dat aan mij kunnen uitleggen?!?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan