Netwerk IP Internet Router pb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Nameless

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Hallo allemaal,

Misschien is het beter om mijn bericht hier te plaatsen. Het onderwerp is nog steeds het zelfde. Zie; http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=206930

Hopelijk kunne jullie me helpen!
Ik heb van alles gebrobeerd.. alles wat Ron 123 en Hangmat hebben verteld idergeval. :(
Ik krijg nog steeds geen internet verbinding.. hier zijn een paar screenshot wat ik te zien krijg. Hou rekening met de router die ik heb.

weet je mss een oplossing?!? zeg het dan beteen
b.v.d

Bijlagen

• lan-verbinding.jpg
    lan-verbinding.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 128
Ik heb even het andere topic gelezen.

Als ik het goed begrijp kan je op de andere computer nog wel op internet, en op die ene niet meer. Klopt dat?

Als dit klopt, zet dan op de computer waar het niet meer op werkt, maar eerst wel, even de instellingen terug. Dus geef hem geen vast IP adres. Maar automatisch laten toekennen.

Als je dat gedaan hebt, ga dan naar een dos venster. Dit kan via de knop Start > uitvoeren, daar type je "cmd" , en dan op OK.

In het dos venster, type je rechtstreeks:
ipconfig /all (dan enter toets)

Je krijgt dan wat gegevens terug. Zoals een IP adres, en een default gateway. Zou je die gegevens hier kunnen plaatsen. Ook als je die gegevens daar niet krijgt, dan de melding die er komt te staan.

Ja.. dat klopt! Op deze pc lukt internet wel en op de andere pc niet..

Als ik het op automatisch laten toekennen doe.. dan ziet het als volgt uit;

Bijlagen

• ipconfig all.jpg
    ipconfig all.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 139
Oke, je computer en de router zien elkaar niet goed lijkt het.

Heb je op de andere computer die wel werkt, het ook op automatisch staan?

Misschien zitten de stekkertjes er niet meer goed in. probeer op je modem/router een ander poortje voor de computer die het niet goed doet, stop het stekkertje opnieuw in je pc die het niet doet.

Je voerde net het 'ipconfig /all' commando uit op de pc die geen internet verbinding heeft, zou je dan nu hetzelfde commando willen uitvoeren maar dan op de pc die wel internet verbinding heeft en de uitvoer ervan hier willen plaatsen?

Dennis.

Bovenstaande tips met bekabeling van mij al opgevolgd? Je 2de pc doet het gewoon goed, daar hoef je verder niet echt naar te kijken ;p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan