de tekenset

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Een klein probleempje,

Enkele dagen geleden merkte ik plots dat er iets heel raars aan de hand was met het forum. Plots waren alle "speciale tekens" vervangen door, laten we zeggen, nonsenstekens.
Dus wéér werd w??r. Nu is dit niet rampzalig, maar ik zou wel graag willen weten hoe het komt. Ik dacht dat het aan het forum lag, en postte dus bij de feedback dit bericht. Het bleek niet aan de site te liggen. Ook las ik even daarna dit bericht, waarin ik een collega vond. In die thread raad ZipPe aan om windows script 5.6 te herinstalleren, dit deed ik dus ook. Ik weet niet of het door die herinstallatie komt, maar nu kan ik geen trema's of hoedjes of accenten meer gebruiken als ik hier (of in MS Word, of waar dan ook...) iets typ. Normaal gebeurt er niets als je op de knop met het trema duwt en als je daarna op de i duwt, staat daar automatisch een i met een trema. Maar nu krijg ik als ik op het trema duw automatisch 2 trema's achter elkaar, net of ik heb de toets 2 keer ingeduwd. En ik kan dus nergens trema's meer opzetten, verder heb ik nog steeds bij die speciale tekens, nonsenstekens. Heb ook al van tekenset veranderd in Firefox, maar dan krijg ik gewoon andere nonsenstekens. Wie zou me kunnen helpen a.u.b.?

D@t 1s een pr0bleem J@mes :D
Het typen dat je zelf doet............heb je misschien nu een ander land als toetsenbord? China of zo :cool:

Kijk voor de aardigheid eens bij start/config/landinstellingen en toetsenbord.

Geplaatst door Elisa
D@t 1s een pr0bleem J@mes :D
Het typen dat je zelf doet............heb je misschien nu een ander land als toetsenbord? China of zo :cool:

Kijk voor de aardigheid eens bij start/config/landinstellingen en toetsenbord.

Dat wil ik ook wel eens weten?bij klopt het ook niet altijd.

(toch geen kaboutertjes?)

Ow, dacht dat het aan mij lag.
Onder jou naam James, staat belgie en de e-met-trema is bij mij zichtbaar als omgekeerde vraagtekens.
Erg vreemd.

Ik vind Windows de laatste tijd een beetje slecht van geheugen zeg maar. Iconen die uit de taakbalk verdwijnen, nu Norton bij mij ook weer. En James weer dit.
Xp is heel langzaam oud aan het worden lijkt het wel.

Bij mij staat dat Belgie van James ook met rare tekens.
Is dit de Helpmij-ziekte of zo?
Admin_Frisian zijn jouw ogen wel goed? Er komt zelfs een 1/2 teken in voor.
(toch geen kaboutertjes?)
Zeker weten :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Admin_Frisian zijn jouw ogen wel goed? Er komt zelfs een 1/2 teken in voor.
Ow sorry, ik was vergeten m'n bril op te zetten.
Er staat inderdaad een half-teken bij ja. :D

Oke, ben terug.
Ik ben naar config.scherm gegaan, daar landinstellingen genomen. Daar het tabblad "talen", dan op de knop "details..." geklikt, dan het tabblad "geavanceerd", een vinkje gezet bij "geavanceerde tekstservices voor alle programma's". Ik moest heropstarten en na ik dat gedaan had, kon ik niets meer met men PC aanvangen. Enkel m'n pijltje bewoog nog (snik)! Als ik over mijn taakbalk ging kreeg ik een grote zandloper, maar het bleef maar duren. En ik kreeg een fout van drwtsn32.exe. Dat is, denk ik, dat foutrapporteringsprogramma Doctor Watson van MS. Heb in veilige modus dat vinkje terug weggehaald en dokter Watson uitgeschakeld bij services. Nu kan ik terug op mijn PC.

Zo'n miserie voor een vinkje...:(

Oke, slecht idee van mij om dat vinkje te zetten.

We doen verder....
@Elisa: :p

Mvg, James:)

Geplaatst door Admin_Frisian

Ow sorry, ik was vergeten m'n bril op te zetten.
Er staat inderdaad een half-teken bij ja. :D
Dat is dus als je bij beeld-->tekenset-->westers hebt staan, als ik dat verander naar unicode, dan krijg ik Belgi?

PS: verander je tekenset ook eens even naar Unicode, als er bij jullie niets verandert, heb ik alleen het probleem en is het bij mijn typwerk er ook al tussen gevoegd. SNIK!

Dat heb ik al geprobeerd, ik gebruik altijd Opera, en als ik het verander in Unicode word het een vierkantje :D :D
Ook leuk misschien..

Hoe triest... mij nog een beetje uitlachen met mijn miserie...:(

FF en IE kunnen mij niet schelen, het is maar dat ik in word geen trema's nergens meer op kan zetten. Als ik belgie met trema wil schrijven krijg ik dit: Belgi¨¨e (en ik duw een keer op de toets met het trema voor ik de e aansla, das toch juist?)

Ja, doe ik ook altijd, apart zaakje. (ff teste, België).
ik duw een keer op de toets met het trema voor ik de e aansla
Maar als ik het zelf doe is het wel goed zichtbaar. (?????)

Enkel m'n pijltje bewoog nog (snik)! Ik kan er niets aan doen maar Hahahahahaha
Bij landen staat het bij mij op Nederland en dat correspondeert weer met de juiste tekens.

Heb je nou het toetsenbord nog gecontroleerd nadat je het pijltjes weer bewegend had ? :p

wacht_maar.gif
Ik weet jullie wel terug te pakken, ooit, pestkoppen! Je bent bijna zo erg als Elisa jij!

Erg leuk allemaal, maar ik zit nog steeds met m'n probleem. Alhoewel ik nu jouw belgie wel goed zie.:(
Eigenwijs ding zeg, zo'n tekenset. Maar zelf typen gaat nog niet.

Laatst bewerkt:
Heb je dit scherm nou gehad?
attachment.php

Laatst bewerkt:
Kijk even op de screenshot...

Bijlagen

• config..gif
    config..gif
    52,5 KB · Weergaven: 69
Ik weer het al......je toetsenbord staat op Belgisch
clap.gif
(grapje hoor).

Woops, heb ook nog gelijk geloof ik :rolleyes:

Natuurlijk,
Heb hem al eens naar nederlands gezet, maar probeer dan je lettertjes maar eens te zoeken als je een AZERTY toetsenbord hebt en je pc denkt dat je een querty hebt.:D
Heb hem daarna terug naar belgisch gezet, maar het helpt geen fluit..

Geplaatst door James007
Natuurlijk,
Heb hem al eens naar nederlands gezet, maar probeer dan je lettertjes maar eens te zoeken als je een AZERTY toetsenbord hebt en je pc denkt dat je een querty hebt.:D
Heb hem daarna terug naar belgisch gezet, maar het helpt geen fluit..

2 Toetsenborden nemen:D

En als je bij toetsenbord kijkt staat daar dan wel het correcte toetsenbord?

Jep!

happy.gif
Dat komt er vast van als je je vraag rond 1 april post...

Groeten en Slaapwel, admin frisian, Bandit123, en tok tok
koekoek.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan