Netwerk werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Eerst hadden we 2 computers. 1 zit met een kabel aan de router vast, de ander heeft een Draadlose netwerkadapter waarmee hij met het netwerk verbindt. Ze hadden allebei internet, en konden allebei met elkaar bestanden uitwisselen.

Nu hebben we er een 3e computer bij. Die verbindt met een Draadlose netwerkadapter naar de routern. Maar nu werkt het hele netwerk niet meer! Computer 1 en 2 (de oude) kunnen wel met elkaar uitwisselen, omdat bij Netwerklocaties de andere computer zijn Shared Folder staat. Maar als je drukt op zoeken naar computers in werkgroepen, geeft hij de foutmelding:

Thuisnetwerk is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. (...) De lijst met servers van deze werkgroep is niet beschikbaar.

Computer 3 kan wel de lijst met computers krijgen, maar als je dan dubbelklikt op een computer, krijg je de volgende foutmelding:

(computernaam) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. (...) Kan het netwerkpad niet vinden.

Alle computers draaien op Windows XP Home SP2 NL.

En je hebt op de derde computer bestands en printerdeling aanstaan.
Je hebt mappen gedeeld
Je logt in met dezelfde naam en wachtwoord.

Zet de firewal van sp2 op computer drie eens uit.
krijg je wel een ip adres van de router.

ik zal het eens doen. maar ik zit n zo in de penarie dat op mijn computer ik niet eensw meer het internet op kan!

Dan kun je deze vraag als opgelost zetten.
Hoe heb je het trouwens weer werkend gekregen.:(

nee, boven het bericht van dat het internet het weer deed zei ik dat het het NIET meer deed. deze topic gaat over mijn NETWERK. (bestanden uitwisselen, printen, etc.)

oke, het gaat al wat beter. mijn computer kan alweer uitwisselen, etc. met die van mijn ouders. de nieuwe computer kan dat ook. alleen mijn computer en de nieuwe nog niet. dan geeft hij nog steeds de foutmelding die ik hierboven heb vermeldt.

Oke,
je probleem is nog niet opgelost las ik.
heb je de beveiliging van het draadloos gedeelte wel eens uitgezet.
dus geen wep of wap key gebruiken.

Stel zelf handmatig een IP-adres in voor de computer.
Kan je wel pingen naar de PC?

ik heb helemaal geen wep/wpa-key. ik kan wel pingen. soms doet hij het wel, en dan heb ik niks veranderd en dan weer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan