Opeens opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik was gewoon lekker een handleidinkje aan het schrijven voor Helpmij. En ineens wordt mijn scherm zwart, en start mijn computer opnieuw op. Nog NOOOOOOOOOOOOOOIT gebeurt. In mijn logboek-bestanden vindt ik het volgende:

De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\(computernaam) op netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{C592588C-108C-4965-BD17-D6028C19D358} ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Heeft dit er iets mee te maken? Hier heb ik ook al een probleem mee, wat hier staat.

Of heeft het iets te maken met dat ik net een nieuw geheugenbankje erin gezet heb?

@ Joren 007, heb je "de computer opnieuw automatisch opstarten" ook uitgevinkt?
Als het goed is verschijnt er dan een blauw scherm met een stopcode (info).
Plaats die desnoods hier even, maar als ik jou was zou ik eerst Winnie's advies even opvolgen.
Dit kan wel degelijk een oorzaak zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Joren007,

Heb je bij ASO ook al een log geplaatst?
Zag je naam daar voorbij komen.
geb je al gedaan wat winnie de pooh en admin_frisian voorstelden.

ik krijg inderdaad een blauw scherm...

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste manier is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-Updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000050 (0x8B4DD508, 0x00000000, 0x8B4DD508, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

-->FOTO<--

moet ik het geheugen eruit halen? als dat zo is, moet ik het dan terugbrengen naar de winkel? of is er een mogelijkheid dat ik het toch goed werkend in mijn computer krijg?

Controleer je RAMgeheugen eens met docmem , wellicht dat daar iets fout zit.
Het proces kan een tijdje duren (uurtje of wat), dus doe het als je er tijd voor hebt of snachts.

nog even aanvullende informatie: ik had 128mb geheugen in mijn computer zitten. ik heb in een computerzaak 128mb bijgekocht. eerst moest ik dat erin zetten, oude eruithalen, en testen. dat ging goed. ik keek of hij het deed, en heb mijn computer toen uitgezet en het oude geheugen erbij gezet. het nieuwe staat dus nu in het eerste slot, en het oude in slot 2. Ik heb het allemaal gedaan zoals ze mijn geadviseerd hebben.

Geplaatst door Joren 007
Heeft dat wel zin? want hij valt steeds na een tijdje al uit!
Ik weet niet hoe het test programmaatje van Sarvo werkt, maar memtest86 werkt meteen bij de opstart vanaf floppy of cd-rom. Dan wordt er voor de rest nog niks van je systeem gebruikt.

kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

Als de floppy klaar is, laat je de pc daarmee opstarten.
(zorg dat de pc vanaf floppy kan opstarten)

De geheugen test begint dan vanzelf.

Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom gestallen worden aangegeven is het niet goed.

Let op,
Je moet de test eigenlijk een aantal uren laten draaien, om een duidelijk resultaat te krijgen.

Nee, ze worden alleen geconstateerd, probeer het anders in veilige modus

Geplaatst door puppie
Joren007,

Heb je bij ASO ook al een log geplaatst?
Zag je naam daar voorbij komen.
geb je al gedaan wat winnie de pooh en admin_frisian voorstelden.

Ik denk niet dat het aan spyware ligt... maar toch, als dit niet werkt wat ik nu aan het doen ben...

hij is aan het scannen met jou progje, crash. maar begint hij telkens opnieuw? of stopt hij als hij klaar is? Ik heb nog 0 fouten, en bij Pass staat 2.

oke... ik heb hem weer even opgestart. gelijk een melding dat hij hersteld is van een ernistige fout, geraporteerd aan microsoft. Er is een logboekvermelding van gemaakt. net toen ik die wou gaan noteren om het hier te vermelden, kreeg ik weer een blauw scherm. de tekst:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste manier is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-Updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

*** STOP: 0x00000050 (0xBADB0D08, 0x00000000, 0x80577A5B, 0x00000002)

Neem contact met de systeembeheerder of afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

-->FOTO<--

Je ziet dus, als het goed is, dat er alleen een andere foutcode is. Ik ga nu even de logboekvermeldingen (proberen) te krijgen.

zo te zien 2 mogelijkheden

1) fout in windows zelf en dan is een herinstalatie het beste

2) problemen met de geheugen modules of de geheugen bankjes. probeer eens de geheugen modules 1 voor 1 en steeds in een ander bankje. als elke keer de fout blijft ( en je uiteraard al een herinstaltie hebt gedaan) dan zijn het je bankjes. komen de problemen alleen bij 1 gehuegen module terug? dan is het die gehuegen module.

denk dat een herinstalatie het beste is om als eerste te doen.

Ik kreeg gelijk na weer een herstart de volgende foutmelding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x0000000A (0xCDCDCDE3, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E469A)

-->FOTO<--

Nu een andere melding in hoofdletters met _-tjes ertussen (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL inplaats van PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA) en een andere foutcode.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
is meestal een driver probleem, zoals ik al voorstelde is een her instalatie debeste oplossing.

ik probeer het eerst normaal op te lossen, voor ik over ga tot een herinstallatie van windows. hierbij de logboeken van de afgelopen tijd; ik zou hem eerst downloaden, en dan pas openen, anders staat alles naast elkaar. De logboeken:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan