• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 analyse in meerdere bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

maert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Berichten
1
Hallo,

Ik werk voor het eerst met excel en moet nu analyses doen, maar ik snap er niets van. Ik heb ontzettend veel verschillende bestanden met data (antwoorden op vragenlijst per school). En nou wil ik een aantal analyses doen met al deze data. Ik moet bijvoorbeeld verschillende scholen (elk met 3 metingen) met elkaar vergelijken, en kijken of deze resultaten significant zijn...
Kan dit gemakkelijk in excel? En zo ja, hoe doe ik een analyse met verschillende bestanden (de bestanden zijn ook nog eens elke keer anders ingevoerd..)
En als dit makkelijker is met bijvoorbeeld SPSS, kan ik dan de data exporteren van excel naar SPSS???

Hopelijk helpt iemand mij verder,
Groetjes Meart!
 
Hoi Maert,

Er komen weinig reacties want wat je vraagt is niet echt duidelijk. In ieder geval niet om een oplossing te geven.

Als ik het zo lees moet je aan de slag met SOMPRODUCT en/of Matrix-formules. In de zoekfunctie op dit forum is erg veel dat je verder kan helpen, als je niet meer kwijt wil.

Excel is zeer geschikt voor analyses en ook zeer makkelijk met het koppelen van verschillende bestanden. Niet alles hoeft even goed gedefinieerd te zijn.

SPSS ervaring heb ik niet, maar excel kun je altijd uitvoeren als een CSV-bestand, dat door zeer veel programma's ingelezen kan worden. Het inlezen van CSV-data is in Excel zelfs zeer eenvoudig.

Gr.
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan