2 Monitoren, niet dezelfde kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MusCom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Berichten
3
Onlangs heb ik nog een Benq rl2455hm monitor aangeschaft, waarvan ik er al een had.
Heel tevreden over en daarom besloten om een tweede te nemen, de een met hdmi aangesloten en de ander met dvi.
Via het menu heb ik alle kleurinstellingen en verdere instellingen exact overgenomen van het andere scherm, echter geeft het nieuwere scherm een lichtere kleur dan het andere.
Ook heb ik 2 dvi kabels geprobeerd maar ook hier bleef het probleem zich voordoen. Nu is die niet een heel groot probleem, maar ik als perfectionist zou toch wel graag willen weten wat hierachter zit.
Verder heb ik van beide monitors de instellingen gereset en alles exact overgenomen van elkaar, maar geen resultaat.

Wat zou hier achter zitten?

Alvast bedankt.
 
Ik begrijp niet goed waarom u dit aan mij vraagt, maar ik zal u toch proberen te helpen. In mijn geval zou ik eerst de inkt controleren. Heeft u dat al gedaan?
 
De inkt?

Tevens ben ik nieuw op de site, dus het ''aan mij vragen'' snap ik ook niet zo.
 
Ik heb nog nooit anders meegemaakt. Elk beeldscherm geeft weer een net iets andere lichtsterkte.
Ik heb hier 4 dezelfde Samsung schermen staan en alle vier zijn ze net ietsje pietsje anders in kleurwarmte en/of lichtsterkte. Door heel veel gefrummel met de instellingen krijg ik ze bijna gelijk.
 
Tevens ben ik nieuw op de site, dus het ''aan mij vragen'' snap ik ook niet zo.

Je stelt een gewone vraag en heb je prima op de juiste plek gedaan.
Ik begrijp de opmerking van lindabella ook niet.

Daarnaast heb ik hetzelfde als wat srpchulp al zei, er zit altijd wel iets verschil in.
 
Bedankt voor de snelle reacties! , ik ga wat met de kleurinstellingen spelen zodat ze ongeveer gelijk worden.
 
Afwijkingen komen door kleine verschillen tijdens de productie en ook door de kleur en leeftijd van de backlight. Als het echt belangrijk is de monitoren uit 1 productiebatch proberen te krijgen (gelijktijdig aanschaffen op dezelfde plek). Voor grafici bestaan er kleurgecalibreerde monitoren. Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.

Wil je zelf proberen dan zijn er allerlei tools in omloop om de instellingen te verbeteren. Bijv. -> http://www.lagom.nl/lcd-test/ . Div. consumententesten besteden ook aandacht aan dit onderwerp en geven ook tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan