2 x 7850 beter als 1 x 7970

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
zal elkaar niet veel ontlopen
met crossfire heb je natuurlijk wel wat meer werk / energie /ruimte nodig .

kan je voeding het aan ?

Je kunt altijd over een jaartje als je 7980 niet meer alles uit de kast kan halen er nog een bijkopen.:d
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een voeding van 700Watt. Je bedoel de 7970 zeker :p Maar ik bedoel echt sneller he niet even snel want dan heb ik er niks aan :D
 
700watt welk merk ?
voor 2 7850 red je dat al niet denk ik -
De 7970 en de 7850 hebben als minimum 500watt nodig
 
Ik zie het ja. Maar er staat wel CF achter. Betekend dit nog iets? Ik vind het persoonlijk heel veel fps schelen en de prijs verscheeld dan ook nog is HEEL veel. Dan moet een dual 7850 veel beter zijn toch? Maar achter de geen die ik hier heb staat OC en die in de video staat CF, wat betekend dit?

Alvast bedacht :)

Edit:
Oh volgens mij komt in het tweede scherm de 7850 nog een keer voorbij met weer een zeer lage fps terwijl hier dan weer helemaal niks achter staat.
 
Laatst bewerkt:
Ah vandaar. Dan vind ik de performance tog wel laag. Maar ik vind de performance van de 7970 ook erg teleurstellend voor zo'n dure videokaart. Ik wil namelijk graag battlefield 3 op ultra kunnen spelen, maar dan moet die wel gemiddeld boven de 65fps zitten. Ik ben namelijk heel erg lag gevoelig en heb het al door als die een paar fps onder de refresh rate zit.

Wat adviseer jij mij?

EDIT:

Klopt het dat drie videokaarten aankan?
https://afuture.nl/productview.php?productID=261859

Wat ik mij ook af vroeg. Ik heb nu op dit moment al een ati 5850 kun je dees crossfire laten lopen met bijvoorbeeld een 7970 of twee keer 7850?
 
Laatst bewerkt:
de HD7970 kan battlefield 3 met gemak op ultra aan
klikerdeklik op een resolutie van 1080P zit je rond de 70FPS
dit moet meer dan genoeg zijn wil je toch perse iets sterkers dan zul je voor een GTX680 moeten kiezen

en nee je kan geen HD5850 samen in CF zetten met een ander type kaart dit moet de zelfde kaart zijn
of in ieder geval moet de kaart van de zelfde gpu chip voorzien zijn wil je crossfire draaien
 
Laatst bewerkt:
Oh op de benchmark van de video staan andere values. Zijn deze meer betrouwbaar? Is het mogelijk om deze met crossfire te laten lopen met een 5850. Anders moet ik die ik nu heb verkopen. Ik had namelijk iets gelezen dat hij wel crossfire kon lopen als de game directx 11 ondersteunde maar niet lagere versies klopt dit? Bij niet directx zou hij dan gebruik maken van de hoofd video kaart (in dit geval de 7970) en met direct x 11 zou hij dan crossfire kunnen lopen met de 5850.

Dit zou namelijk echt geweldig zijn :)
 
en nee je kan geen HD5850 samen in CF zetten met een ander type kaart dit moet de zelfde kaart zijn
of in ieder geval moet de kaart van de zelfde gpu chip voorzien zijn wil je crossfire draaien
en in dit geval zijn de gpu chips van een andere architectuur dus dat kun je vergeten
de HD5850 is nog ruim 70 euro waard op marktplaats mooi verkopen dan kun je wellicht voor een GTX680 gaan!
 
Laatst bewerkt:
Daar moet ik nog even over na denken. Ik moet even kijken wat ik ga halen. Geld speelt hierbij dan wel een rol natuurlijk want het scheelt wel even wat ;) Maar bedankt voor jullie advies ik ben hier in ieder geval al een stuk wijzer van geworden!


EDIT:


Sorry dat ik nog even stoor. Het is misschien een domme vraag, maar klopt het dat er met dit moederbord: https://afuture.nl/productview.php?productID=261859 [Asrock P67 EXTREME4 GEN3] drie videokaarten op kunnen? Als dit zo is zou ik namelijk voor de 7850 gaan twee keer en als ik dan nog een keer wil upgraden een derde erbij doen. Aangezien ik bij die benchmark zie dat hij zelfs met AA x4 aan niet lager komt dan 87 fps en dat is tog wel heel erg netjes! Bovendien scheelt het niet qua geld met de 7970.

Heb een fijne nacht en een fijne week verder!
Ik ga maar is slapen :p
 
Laatst bewerkt:
ik raad je aan om het op een Z77 moederbord te houden PCI-e 3.0 vormt namelijk geen bottleneck zelfs niet als men een pcie x4 slot gebruikt voor een videokaart
en pcie-2.0 doet dat wel

hou er ook rekening mee dat games niet altijd goed gebruik maken van crossfire/sli LoL bijvoorbeeld heeft nogal wat problemen met sli/cf
het scheelt nu qua geld niet maar op lange termijn zeer zeker je gaat namelijk veel meer stroom verbruiken ook moet je rekening gaan houden met de hitte die 3 kaarten gaan produceren
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk de 7970 een beetje te overclocken. Aangezien hij bij sommige benchmarks op momenten net onder de 60fps komt en hij dan nog maar een paar fps nodig zou hebben om daarboven te komen. Of zou een SSD deze paar fps al opvangen?

edit:

Ik vroeg mij ook af of als je bijvoorbeeld een game record of je dan veel fps verliest en of dit te uberhaupt te maken heeft met de videokaart. Ik krijg namelijk een SSD van 120 gig waar ik het systeem op doe en de zware programma's. Voor de rest van mijn pc ga ik een caviar green 1TB gebruiken. Ik heb 1600mhz ram 8gig en een i7 3770k.
 
Laatst bewerkt:
ja de HD7970 is erg goed overklokbare videokaart
wil je programmas zoals fraps gebruiken dan zul je een videokaart met extra werkgeheugen moeten kopen en wellicht ook een SSD.
een SSD zorgt er voor dat er geen vertraging ontstaat tijdens het opnemen/opslaan van het videomateriaal
 
Laatst bewerkt:
Ik koop een SSD en als ik de 7970 haal haal ik die met 3Gig. Welke SSD kan ik het beste halen? Er is namelijk veel verschil in schrijf / lees snelheid. Maar bij overdracht lijken er veel wel op 6 gig te zitten. Er zijn er zelfs bij van 500mb/s lees / schijf, maar ook duurdere die dan weer minder lees/schrijf hebben. (wat ik apart vind) Ik wil zon 100/120 gig hebben.

Weet jij misschien een aanrader?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan