• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

24u tijdlijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaan

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
189
Allen,

Ik zit zelf al aantal dagen te puzzelen maar kom niet echt verder en hoop dat er iemand mij ermee kan helpen.

Zie de bijlage voor een voorbeeld!

In de bijlage op de rij B heb ik tijden staan, dit zijn de eindtijden.
Aan de rechterkant wil ik via conditional Formatting een tijdlijn creëren wat eigenlijk 3 uur terug gaat en vanaf dat moment tot de eindtijd een tijdlijn creëert van 3 uur lang en in alle cellen een waarde invult. Door middel van deze waarde wil ik weer verder uitrekenen hoe druk ik het heb.

wie kan mij hiermee helpen?

Kaan
 

Bijlagen

  • tijdbalk.xlsx
    22,5 KB · Weergaven: 34
Bekijk dit eens.
 

Bijlagen

  • tijdbalk2.xlsx
    33,7 KB · Weergaven: 39
Wow, dit had ik ook nodig, als je het al weet kan het zo simpel zijn.

Ontzettend veel dank,

Kaan
 
Willem,

Voor mij de volgende uitdaging:

ik heb nu 2 sheets er bij toegevoegd waarin ik de dagen wil gaan splitsen, met andere woorden wil ik dag 1 in sheet1, dag 2 in sheet2 enz...
Met welke formule kan ik dit doen?
 

Bijlagen

  • tijdbalk.xlsx
    50,9 KB · Weergaven: 24
Met een kleine uitbreiding kun je met een sleepactie met de muis de cellen vullen; scheelt wat typwerk.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim cel As Range
If Target.Cells.Count > 1 Then
    For Each cel In Target
        If cel.Value = "" Then cel.Value = 1 Else cel.Value = Null
    Next cel
End If
End Sub
 
Voor mij is het zeker een uitdaging maar voor sommige onder ons zal het waarschijnlijk niet zo zijn, maar uiteraard mag iedereen die mij wil kan helpen meedoen.

Ik heb iets in mijn hoofd en wil dit nu uitwerken en alle hulp is dan ook inderdaad van harte welkom.

Soiezo veel heel veel dank aan iedereen die met mij mee denkt!
 
Laatst bewerkt:
Wat is overigens je vraag? Ik zie dat je er wat tabbladen bij hebt gezet, maar ik snap niet wat je nu wilt doen.
 
Michel,

Wat ik wil is het volgende:

In sheet1 rij A heb ik datums van de gegevens staan, dit zal van begin van de maand t/m de laatste dag van de maand doorlopen.

Waar ik opzoek naar ben is dat ik in 31 sheets de gegevens doormidden van een formule per dag sorteer.

Ik wil in sheet 1 de gegevens van 31 dagen in kopiëren en in de overige 31 sheets per dag sorteren en verwerken.

Met welke formule kan ik de gegeven per dag sorteren en 31 verschillende sheets?
 
Dus als ik het goed begrijp wil je voor elke dag een eigen sheet (is dus 365-366 sheets) + 12 overzichtsheets? En die 365 sheets gebruik je dan alleen maar om verschillend te sorteren? Lijkt mij een wel heel erg ingewikkelde oplossing.
 
Zoals je formule er nu uitziet bedoel je optellen per dag. Dit kan met som.als. Het lijkt mij overigens niet erg handig om met zoveel cellen gebruik te maken van VO. Gaat het bestand ernstig vertragen. Om bestanden duidelijk te maken, ook voor jezelf, gebruik kolomnamen en geef de tabjes een logische naam.
 
Nee zover is het niet nodig.

waar ik naar toe wil is 1 bestand met 31 dagen en een overzicht.
Als ik de formule heb waarmee ik de de maand van dag 1 t/m dag 31 per dag kan uitfilteren ben ik al heel blij.
Als je de dag een al voor mij kan uitfilteren of kan uitleggen hoe ik dit kan doen ga ik de rest als vervolgt zelf wel doen.

:(
 
Zoals je formule er nu uitziet bedoel je optellen per dag. Dit kan met som.als. Het lijkt mij overigens niet erg handig om met zoveel cellen gebruik te maken van VO. Gaat het bestand ernstig vertragen. Om bestanden duidelijk te maken, ook voor jezelf, gebruik kolomnamen en geef de tabjes een logische naam.

VenA

Zo als je zei heb ik tabjes aangemaakt en op volgorde namen gegeven.

1 overzicht en 31 dagen.
 
Als je wilt filteren gebruik dan ook de filter mogelijkheid die excel je bied
Dan zit je niet met een onoverzichtelijk file van 32 tabbladen.
Filter toepassen
Gebruik maken van de functie subtotaal
Kun je evt ook nog filteren op 'MRK'
 

Bijlagen

  • tijdbalk-3.xlsx
    52,2 KB · Weergaven: 28
Sorry,

Ik was vergeten de bijlage toe te voegen....
 

Bijlagen

  • tijdbalk.xlsx
    272,2 KB · Weergaven: 25
Willem,

Ik moet juist wel een overzicht hebben vanaf dag 1 t/m de laatste dag van de maand en daarmee een bestelling doen.
Dus het is wel juist nodig dat ik het op 31 sheets uitfilter :(
 
De combinatie filter en grafiek werkt ook.
 

Bijlagen

  • tijdbalk-4.xlsx
    55,9 KB · Weergaven: 33
Als het filter gebruikt zie je in rij 3 dezelfde getallen staan die jij in de 31 tabbladen wilt zien.
 
@Willem,

Zo kan het ook inderdaad, ik kan nu de gegevens per dag uitfilteren en mijn ding doen.
Heel veel dank hiervoor.

@VenA

Ik probeer te begrijpen wat je met SOM.ALS() bedoelt en aan het kijken of ik het inderdaad ook daarmee kan uitfilteren.

Ik ben nu wel =SUMIF(C5:C53, ">=11/1/2014", K6:K54) zover maar het werkt nu nog niet, ik ben wel op het goede spoor denk ik. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan