• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

24u tijdlijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@VenA

Bedankt voor de tip met de onderstaande code heb ik de gegevens per dag kunnen uitfilterne.
Code:
=SUMIF(Sheet1!$A$2:$A$1500;$CQ$2;Sheet1!K2:K1500)

Ik zit nu met de volgende probleem:

In de bijlage wil in een andere tijdbalk maken met begin en eindtijden maar ik loop tegen de probleem met de overgang van de ene naar de andere dag.

Hoe kan ik deze probleem oplossen?
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    20,5 KB · Weergaven: 36
Over het rekenen met tijden is voldoende te vinden en ook hoe je dit kan toepassen in vergelijkingen.

PHP:
=ALS($B6-$C6>0;ALS(OF(E$5>=$B6;E$5<=$C6);1;"");ALS(EN(E$5>=$B6;E$5<=$C6);1;""))
 
Over het rekenen met tijden is voldoende te vinden en ook hoe je dit kan toepassen in vergelijkingen.

PHP:
=ALS($B6-$C6>0;ALS(OF(E$5>=$B6;E$5<=$C6);1;"");ALS(EN(E$5>=$B6;E$5<=$C6);1;""))

VenA,

Als weet wat je nodig heb is het inderdaad heel makkelijk maar als niet eens weet wat je moet zoeken wordt het wel lastig.

Ik ben nu sinds gister avond op zoek naar de juiste formule maar tot nu toe is het mij nog niet gelukt, maar het geeft niet, aanhouder gaat winnen.

:(
 
Wat is er onjuist aan de geplaatste formule?

Om deze om te zetten naar een Engelse versie is toch niet zo moeilijk? ALS wordt IF, OF wordt OR en EN wordt AND.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 37
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrepen heb, ik ben hiervoor opzoek geweest naar de juiste formule.
Inmiddels ben ik al bezig met de formule die je me heb gegeven.

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan