2poorts switch die in wanddoos past

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
ik ben op zoek naar een switch die zo klein is dat ik deze in een wanddoos kan wegwerken. zo kan ik m'n hele netwerk gigabit ready maken.

ik heb nu van de meterkast waar de modem staat 3 utp kabels getrokken. waar de kabels uit de muur komen, heb ik een wcd met 3 outlets. 1 ervan is gereserveerd voor ip tv. heb ik nog 2 kabels voor 2 outlets. geen probleem, ware het niet dat er ook nog 1 kabel vanaf boven erbij komt die ook nog verbonden moet worden. dat kan door 1kabel te splitten, maar dan haal ik geen gigabit meer. is de gewenste oplossing mogelijk? ik wil dit in de wcd achter de frontplate hebben zodat het allemaal netjes weg gewerkt is.
 
Ik reageer alvast voordat je je vraag omhoog moet bumpen omdat niemand reageert: Ik denk dat je geen enkele kans maakt iets te vinden dat voldoet aan jouw wensen.
1. Als je weet hoe groot een (mini) 100 mbit hub is, dan begrijp je waarom ik denk dat een switch (en dan nog gigabit snelheid ook) niet in/achter een wcd of wall-outlet gaat passen.
2. De switch moet ook voeding hebben. Ook dat draagt bij tot ruimteproblemen en mogelijk ook tot loslopende draden.
3. Gaat in mijn beleving mogelijk/waarschijnlijk warmteproblemen opleveren áls je het al zou (kunnen) wegwerken in een wcd/wall-outlet.
4. Je hebt geen 2 poort switch nodig maar (minstens) een 3 poort: 1 RJ45 aansluiting waar de bronkabel in moet en dan 2 RJ45 aansluitingen voor de kabels die je erop wilt aansluiten.

Persoonlijk zou ik een extra wcd/wall-outlet aanleggen, wat betekent dat je ook nog een extra kabel zult moeten trekken etc.

Tijs.
 
dank voor je reactie. Dat is niet mogelijk is uiteraard ook een antwoord.

in dat geval zou ik er maar voor kiezen om 2 outlets niet gigabit ready te hebben: die van boven en de 3e outlet beneden. Dan split ik daarvoor de kabel wel. en heb ik 2 100mbit outlets (is in principe ook voldoende).

nog 1 kabel door de buis waar er al 3 zitten erbij trekken gaat namelijk denk ik niet lukken ben ik bang. Daarom kan ik niet iedere outlet gigabit ready maken.
 
Ik lees lwel eens dat mensen deze inbouwen, schijnt net te kunnen, heb geen inbouwbeschrijving gevonden
Je hebt dan een kleine switch met 3 poorten...60x50x18mm
http://www.xtdp-link.com/product/201352811226966.html
Alleen geen gigabyte....

1805-1.jpg


Afmetingen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...uw-netwerkdoos/?ref=detview1&rt=detview1&rb=2
Maten: 80 x 80 x 50 mm

Dus als je handig bent bouw je het in deze of een vergelijkbaar doosje in....(kan ook een doosje vd elektronica zaak in de stad zijn...)
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de kabel van boven uit de muur laten komen. daar komt een rj45 stekker op en die plug ik in de 3e outlet die ik beschikbaar heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan