2X Windows Xp geinstaleerd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muharremaydin

Banned
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
186
Ik heb een probleem, ik heb een tijdje terug 2 x windows xp geinstaleerd eentje was niet gelukt en de ene wel en ik word steeds gevraagd na het starten van me pc welke besturingssysteem ik wil starten hoe kan ik ervoor zorgen dat t verwijderd word ???
 
Op 2 verschillende partities geinstalleerd toevalling? (C en D bijvoorbeeld)
 
ga naar "start -> mijn documenten" en kijk op welke schijf je nu zit door "rechtermuisknop -> eigenschappen" te klikken.
Aangezien er maar 1 werkende windows versie is, zal de schijf die hij aangeeft de goeie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Doe eerst ff het volgende: "start -> uitvoeren -> c:\boot.ini"
En post wat je ziet
 
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
 
ok ik zie 2 systemen. Als je opstart, kies je dan de bovenste of de onderste optie?
 
wis de laatste regel in de ini file een start je pc opnieuw op. de melding zou weg moeten zijn
 
dankjewel melding is weg

als ik 10 min nix met me pc doet gaat de beeldsgerm uit en als k met me muis speel gaat die weer aan en komt er iets in me beeld met logon.src weet je misgien of dit wegkan
 
Dat is je screensaver. Dat heb je wel eens als je nog niet bent ingelogd en je screensaver gaat aan. Is niks ergs.

Vergeet trouwens niet de partitie waar de "foute" windows op staat even te formatteren! Die windows bestaat namelijk nog, alleen de melding is nu weg.

ALLE bestanden worden wel verwijderd van die partitie! Dus back-up is misschien nodig...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan