• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 Commando's herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlbertR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Berichten
3
Ik ben gebruiker van Excel voor Mac versie 12.0. Deze versie ondersteunt geen gebruik van VB en macro's.

Mijn bestand bestaat uit ca. 2000 adressen. De adresgegevens staat onder elkaar in 3,4 of 5 regels. Deze wil ik omzetten naar kolommen, en daarvoor gebruik ik (per adres) het commando copy - paste special (in de kolom ernaast) - optie "transpose".

Het is onbegonnen werk om dit voor alle adressen handmatig te doen. Is er een manier om deze bewerking in één keer uit te voeren? Misschien met behulp van AppleScript? Maar ik heb daar helaas geen enkele ervaring mee.

Alvast bedank voor de hulp ...
 

Bijlagen

  • Albert_test.xls
    20,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral: welkom op het forum!

kan je een bestandje toevoegen (uiteraard ontdaan van gevoelige info) van ongeveer 100rijen ofzo?
bvb
naam1
adres1
stad1
land1
naam2
adres2
stad2
land2
enz...

Dat is makkelijker om een kordate oplossing te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Albert,

Kun je je excelbestand ASAP verwijderen want deze is niet ontdaan van gevoelige informatie, lijkt mij. Tenzij het fictieve adressen zijn.

Indien in jouw bestand bestaande adressen staan, gelieve dit dan te verwijderen. Ik heb je bestand hermaakt en er nepadressen van gemaakt ;)

Ik zal verder kijken voor een oplossing.
 

Bijlagen

  • Kopie van Albert_test.xls
    15,5 KB · Weergaven: 40
ik heb je het gewenste resultaat kunnen geven door een beetje te spelen met de ALS formule.

Indien je vraag is opgelost, gelieve dan rechtsonder deze pagina op "Vraag is opgelost" te klikken. :thumb:

Oplossing in bijlage:
 

Bijlagen

  • Kopie van Albert_test2.xls
    23 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan