• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

5 tabellen naar 1 tabel consolideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Berichten
140
Beste helpers,

Ik heb een sheet waarin 6 tabellen naast elkaar staan van elk 3 kolommen; "Persoon", "Cijfer1" en "Cijfer2".

De tabellen staan in kolom D:F, G:I, J:L, M:O en P:R

Ik wil graag dat in de eerste tabel A:C alle unieke waarden uit de andere tabellen komen te staan. Karel staat bijvoorbeeld in tabel 3 en 4 (met andere waarden). Toch wil ik die maar 1 keer in de eerste tabel hebben. Met welke waarden in de tweede en derde kolom maakt niet uit.

Of dit via een macro of individuele formules gaat maakt me niet uit.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    14 KB · Weergaven: 32
Ik kan wat ik wil ook op een andere manier bereiken, maar dan moet ik het volgende kunnen. Ik wil van 1 tabel (zie voorbeeld2) alle dubbele waarden elimineren. Dus in het voorbeeldbestand wordt deze tabel:

Henk 8 9
Frans 5 6
Frans 8 4
Pieter 9 9
Klaas 3 3
Klaas 4 4
Karel 8 8

Door een macro of formules omgevormd tot:

Henk 8 9
Frans 8 4
Pieter 9 9
Klaas 3 3
Karel 8 8

Iemand die mij daar misschien bij kan helpen?

Bvd!
 
maar dan moet ik het volgende kunnen. Ik wil van 1 tabel (zie voorbeeld2) alle dubbele waarden elimineren.

Een uitgebreide filter of een draaitabel doen dat in een mum van tijd.
 
Het probleem is echter dat deze step slechts een onderdeel is van een lange macro. Dit moet dus een geautomatiseerd proces zijn, en het lijkt me dat het ook mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb geprobeerd om filters in een macro op te nemen maar het lijkt erop alsof dat niet werkt.

Aanpassing: Het formuleren van filters in een macro lukt wel, echter moet dan de hele rij uniek zijn om het weg te laten, en dat is bij mij nou juist niet altijd het geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vlug wat zitten spelen , bekijk het eens en test uit .
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld(1).xls
    40,5 KB · Weergaven: 41
Trucker,

Die knop om dubbele weg te halen werkt perfect. De macro zag er ingewikkeld uit maar nu moet ik er zeker uitkomen.

Bedankt!
 
Trucker,

Die knop om dubbele weg te halen werkt perfect. De macro zag er ingewikkeld uit maar nu moet ik er zeker uitkomen.

Bedankt!

Ik heb die een tijdje geleden gevonden op de site van Cpearson.
Suc6 verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan