• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen hyperlink Google zoekfunctie met inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanbe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Berichten
87
Goedemiddag,

Onderstaande formule gebruik ik in mij werkblad.

Code:
=ALS(ISTEKST([@Omschrijving]);HYPERLINK("http://www.google.com/search?q=" & E49;"!");"")

Op elke regel staat deze functie in kolom O afgekort door de "!" symbool. Met het indrukken van dit symbool opent er een browser en wordt de inhoud van cel "Omschrijving" opgezocht via Google

Is het mogelijk om de zoekopdracht aan te passen door een inputbox te koppelen zodat deze inhoud handmatig aangepast kan worden?

Dus:
Op iedere regel staat in kolom O de huidige Google zoekfunctie
Als hiervan gebruik gemaakt wordt verschijnt een inputbox met de celinhoud van kolom "Omschrijving"
In de inputbox kan de celinhoud (tekst) aangepast worden
Deze aangepaste tekst wordt gebruikt als zoekopdracht (de originele celinhoud moet niet gewijzigd worden!)

Als een voorbeeldbestand hierbij gewenst is dan maak ik deze!

Groet
 
Voorbeeldbestand is (bijna) altijd gewenst...
 
Bij deze een voorbeeld bestand in originele opmaak.

Overigens is de benoemde functie iets anders tov de eerste post. Bij deze versie is er de keuze om naar een specifieke bron te zoeken icm de celinhoud. Heb het geprobeerd zo helder mogelijk te omschrijven in de naastliggende cellen.

Ben zelf al aardig blij met het resultaat maar de laaste stap zou het compleet maken.

Groet
 

Bijlagen

  • Voorbeeld online zoeken Google.xlsx
    580,2 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan