Aanschaf monitor (Beeldschermresolutie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goedemorgen.

Ik moet dringend een nieuwe monitor aanschaffen vanwege het voortdurende uitvallen van de monitor.
Ik heb de Compaq FP7317 met een beeldschermresolutie van 1280x1024 pixels.
Nu heb ik een monitor op het oog, gezien het besteedbare budget, maar deze heeft een beeldschermresolutie van 1366x768 pixels. kan ik deze monitor aanschaffen, of moet ik perse een monitor met dezelfde resolutie (1280x1024 pixels) aanschaffen??


BVD
Andre Linoge
 
Ja hoor. die kunt u gerust aanschaffen. U moet dan misschien in het configuratiescherm op uw besturingssysteem de resolutie aanpassen, maar dat weet ik niet precies. Gewoon naar cofiguratiescherm gaan, op beeldscherm klikken en dan staat links resolutie aanpassen. (windows 7) en dan verander je de resolutie naar 1366x768
 
Wel voor de zekerheid eerst even checken of deze resolutie te selecteren is bij de beeldschermeigenschappen.
Wanneer deze resolutie nl niet te selecteren is dan zal hij geeb goed beeld krijgen op zijn nieuwe monitor

Groeten Marcel
 
Het kan technisch maar......
Voor welk soort programma's gebruik je die resolutie?
tekstverwerking? Prima.
Grafische programma's die die resolutie nodig hebben? Dan zou ik nog even doorsparen.
 
Wel voor de zekerheid eerst even checken of deze resolutie te selecteren is bij de beeldschermeigenschappen.
Wanneer deze resolutie nl niet te selecteren is dan zal hij geeb goed beeld krijgen op zijn nieuwe monitor

Groeten Marcel

Bedankt voor de tip, deze resolutie staat er nl niet bij. :(
 
Het kan technisch maar......
Voor welk soort programma's gebruik je die resolutie?
tekstverwerking? Prima.
Grafische programma's die die resolutie nodig hebben? Dan zou ik nog even doorsparen.

Tekstverwerking, html authoring, fotografie etc. Mp3, MP4s, etc.
 
html authoring
Deze vraag moet je jezelf beantwoorden:
Als je HTML programmeert lijkt het me dat je rekening moet houden met verschillende monitor resoluties.
Is dan een hogere resolutie niet handiger om uit te proberen hoe het beeld er dan uit ziet? Zelf heb ik er geen verstand van, daarom dat je je zelf die vraag moet beantwoorden.
 
In sommige html editors heb je de mogelijkheid om te testen in verschillende browsers en met verschillende resoluties.
Weet ik nog uit een grijs verleden, haha.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan