Aanschaf nieuwe Pc, af en toe gamen verder mutimedia.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
132
Mijn huidige systeem ligt momenteel stil. Waarschijnlijk is het moederbord kapot. Ik heb voor weinig een AM2+ bord op de kop kunnen tikken waarmee ik voorlopig vooruit kan. Maar ik wil toch binnenkort een nieuw systeem aanschaffen. Maar ik weet niet goed hoe zwaar dit systeem moet zijn. Ik game af en toe (Skyrim zou ik graag willen spelen maar kreeg ik niet zonder haperen gedraaid op het huidige systeem). Daarnaast ben ik veel me films en audio bezig en heb ik er een hekel aan als het systeem niet soepel loopt, ook als er wat meer open staat.

Wat is jullie advies?

Dit is mijn huidige systeem,

AMD Athlon 64 X2 4000+
Asrock N68C-S UCC am2+
2x 2GB DDR2 800mhz
1x Samsung HD103SJ Sata 1TB
1x Hitachi Sata 500GB
Club3D Radeon x800Rx 256mb
LC power 420watt

De voeding en videokaart heb ik afgelopen week gehad. Ze hebben nog niet in de systeem gedraaid.
Origineel waren het de volgende:
Nividea GF8500GT 256mb
FSP 250 watt

De hardeschijven wil ik mee nemen en mogelijk ook de kast. Daarin is plaats voor een mATX bord.
Wat is jullie advies qua systeem? Ben bereid €500,- uit te geven. Daarvoor wil ik zeker een SSD hebben. Verder gewoon een goed systeem waar ik langere tijd mee vooruit kan.
 
nieuwe voeding want ook de lc power voeding is te zwak voor een degelijke game kaart dat kost 50 euro
nieuw moederbord en processor voor +/- 200 euro heb je een intel i3 processor samen met een moederbord
nieuw geheugen DDR3 1600mhz kost 50 eurodan houd je nog 200 euro over voor de videokaart en ssd

moet er wel bij zeggen dat een ssd erg inhakt op je budget

klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Dat de LC power voeding nou niet bepaald als goed bekend staan zag ik inderdaad ergens anders op het forum. Gelukkig heeft die me samen met de videokaart een pakje sigaretten gekost.

Wat me opviel aan het samengestelde systeem is dat het advies voor de video kaart 600W is. Terwijl de voeding 500W heeft, nu weet ik inmiddels dat Corsair goed bekend staat maar levert dit geen problemen op?

Voor een SSD ben ik bereid extra bij te leggen gezien de hoeveelheid snelheid dit aan het systeem toevoegt. Deze haal ik misschien al eerder om daarop het besturingssysteem voor te installeren.

Qua processor, ik heb altijd begrepen dat de i3 voor instap pc's zijn bedoeld. De i5 voor actief gebruik en de i7 voor zware applicaties. Zou een i3 dan niet te ligt zijn voor mij? Hoop er circa 5 jaar mee vooruit te kunnen (huidige pc heeft dat ook gered).

Mijn budget stel ik bij naar €500,- maar dan hoeft daar geen SSD bij te zitten.
 
klikerdeklik
de voeding voldoet azerty wilt altijd extra ruim zijn omdat mensen soms wel eens een Z-merk voeding kopen
maar in dit geval is de voeding A-merk en dus goed genoeg voor de huidige videokaart
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies,
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik met €500,- niet het systeem ga krijgen wat ik zelf wil hebben. Iets in me blijft zeggen dat het zeker qua processor top of the line moet zijn. Geheugen of een video kaart is nog redelijk makkelijk aan te passen. Maar de processor gaat moeilijker, dat is precies het gene waar ik momenteel tegen aanloop bij mijn huidige systeem.

Ook heb ik besloten om te gaan voor een nieuwe kast waar een ATX bord ik past, hoe de kast er uit ziet maakt me niet veel uit maar ik wil wat ruimte hebben bij het monteren.

Ik spaar dus nog een maand langer door, maar kan iemand mij duidelijk het verschil tussen de i5 en i7 processors uitleggen? Want qua GHZ ontlopen ze elkaar niet veel. Ook zijn het volgens mij allebei quad-core processors. Vriend van mij heeft sinds kort de i7 2600k en is er zeer tevreden over.
 
i7 2600K bied hyper threading support aan iets wat games niet gebruiken
als het om gaming gaat dan is de i7 2600K net zo snel als een i5 2500K
koop voor die 80 euro een krachtigere videokaart, een i5 2500K kan iedere game al met gemak op ultra aan

het zelfde geld ook voor de nieuwere i5 3570k en i7 3770k

processors zijn wat betreft gaming niet echt de boosdoeners dat is toch echt de videokaart
BTW processors zijn net zo makkelijk te upgraden als videokaarten...

Hyper threading support is meer voor renderen van video en beeld materiaal of server applicaties
 
Laatst bewerkt:
Okee, weer iets geleerd,

Processor is wel makkelijk te upgraden maar het is al snel duurder daarnaast moet met een beetje pech ook gelijk je moederbord mee vervangen worden door de gewijzigde socket. Dan is het een stuk goedkoper om er een wat sterkere videokaart in te stoppen.
 
dat processor upgrade verhaal zul je altijd hebben bij intel zij houden ervan om van sockets te veranderen

btw een nieuwe videokaart kan even veel kosten als een processor...
je kan een videokaart al voor 1000 euro kopen denk aan een GTX690

dit is dus je eigen keuzen hoeveel je er aan wilt spenderen je bent niet gebonden aan bepaalde prijzen...
je hebt intel cpus al voor 40 euro voor desktop segment
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan