• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal aanwezigen per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmnijssen

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Berichten
21
Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een aankomstlijst, daarin staat een stad, aankomstdatum en vertrekdatum. Ik zou graag een formule hebben welke per stad aangeeft hoeveel personen er per week aanwezig waren. Ik hoef dus geen hoeveelheid nachten te weten.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

(ps. ik heb een bestandje toegevoegd, de personen en steden zijn fictief)

Groetjes
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 19
Kan met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • machinelijst_draaien.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 11
hallo OctFish daar moet nog wat bij : sommige zijn er meerdere weken.

deze is met hulpcellen ( dat houd de formules eenvoudig)
 

Bijlagen

  • weeksAanwezig svp.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Iets te kort door de bocht gedacht :). Ik snap wat je bedoelt. Terug naar de tekentafel!
 
Heb zelf een oplossing met een draaitabel, en een macro die een nieuwe tabel vult met gegevens die dus flexibel zijn.
 

Bijlagen

  • Test Draaitabel.xlsm
    27,3 KB · Weergaven: 16
In I2 en doortrekken

Code:
=SUMPRODUCT((ISOWEEKNUM($D$2:$D$7)<=I$1)*(ISOWEEKNUM($E$2:$E$7)>=I$1)*($C$2:$C$7=$H2))
 
hallo OctFish daar moet nog wat bij : sommige zijn er meerdere weken.

deze is met hulpcellen ( dat houd de formules eenvoudig)

Deze werkt prima, echter hoe kan ik verschillende weken onderscheiden? Jaar 2020 en 2021 hebben beide dezelfde weeknummers ;)
 
En dáárom heeft mijn oplossing het jaartal in het weeknummerveld staan. Wie is er nu slim geweest? :). Maar blijf daar gerust overheen kijken :d.
 
nijssen, aangezien je zelf in rij 1 alleen weeknummers zet zonder jaartal ga ik er van uit dat je alles steeds in 1 jaar laat zien.

als je met weken wilt werken uit meerdere jaren, moet je dat ook aangeven in de weeknummers in rij 1

laat eens zien hoe je dat gaat aangeven.

bvb in een extra cel er boven: het jaartal of handig voor de formule de datum van de eerste dag van de week.

ps geef ook aan met welke excel versie je werkt.
 
Laatst bewerkt:
nijssen, aangezien je zelf in rij 1 alleen weeknummers zet zonder jaartal ga ik er van uit dat je alles steeds in 1 jaar laat zien.

als je met weken wilt werken uit meerdere jaren, moet je dat ook aangeven in de weeknummers in rij 1

laat eens zien hoe je dat gaat aangeven.

bvb in een extra cel er boven: het jaartal of handig voor de formule de datum van de eerste dag van de week.

ps geef ook aan met welke excel versie je werkt.

Hoi, door de datum van de eerste dag, dat zou geen probleem zijn.:)
 

Bijlagen

  • weeksAanwezig svp.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan