• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=AANTAL.ALS berekenen op basis van een periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijfg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2018
Berichten
13
Beste helpers,

Ik wil het aantal woorden tellen op bastis van een periode, of wel:
=AANTAL.ALS(Blad1!L:L;A2) (A2 is dus het te telle woord)

Nu wil ik dat hij er ook rekening mee houd dat ik bijvoorbeeld in kolom E van Blad1 alle datums van 01-01-2018 totenmet 31-01-2018 teld

Wie kan mijn hiermee helpen?

MVG,
Martijn
 
Bedankt VenA,

Ik wist niet dat daar verschil in zqat, maar hoe ziet de code er dan uit?

MVG,
Martijn
 
Ik wil het aantal woorden tellen op bastis van een periode, of wel:
=AANTAL.ALS(Blad1!L:L;A2) (A2 is dus het te telle woord)

Nu wil ik dat hij er ook rekening mee houd dat ik bijvoorbeeld in kolom E van Blad1 alle datums van 01-01-2018 totenmet 31-01-2018 teld
 
Ik heb geen voorbeeld bestand (zit allemaal namen van klanten in) ik wel een aantal codes gevonden maar het lukt met niet om daar een combie van te maken.

Ik gebruik dus normaal gesproken dit: =AANTAL.ALS(Blad1!L:L;A2)

Nu wil ik dus dit toevoegen: =AANTALLEN.ALS(Blad1!E:E;">=1-1-2018";Blad1!E:E;"<=31-12-2018")

Het lukt me aleen niet en ik kan ook geen voorbeelden vinden online om deze code te combieniren
 
Ja, ik weet het, een goed voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie maken is even wat werk.
Maar helpt de helpers enorm.
 
Natuurlijk heb je wel een voorbeeldbestand. Gegevens zijn te verwijderen, of je maakt een nieuw representatief voorbeeldje met enkele kolommen.

Maar ok, gokje:
Code:
=AANTALLEN.ALS(Blad1!L:L;A2;Blad1!E:E;">=1-1-2018";Blad1!E:E;"<=31-12-2018")
Zie ook bijlage, in paar tellen gemaakt....
 

Bijlagen

  • snel voorbeeld (AC).xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 32
Geweldig werkt als een trein!, ik zal de volgende keer een voorbeeld bestand maken.

Dank je Alex!
 
Doen hoor. Helpt meestal echt enorm, voorkomt gokken, overtypen, misverstanden etc.

Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan