Aantal ja/nee tellen in access 2007 (per record (dus rij))

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkHoogeveen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Berichten
39
Heb het hier al eens vaker over gehad.
tellen over ALLES records (totaal aantal) is geen probleem.

Maar nu het volgende.

in record 1 komt bijv. naam etc.... PLUS maandag t/m Vrijdag

Bij aanwezig geweest een vinkje op die betreffende dag.

dus m.a.w. deze persoon aanwezig geweest op maan, woens & vrijdag = uitkomst 3.

en dan kan ik weer verder met verticaal tellen.

HELP ME a.u.b. , ik denk dat dit mijn laatste probleem is in mijndatabase , heb alles zelf voor elkaar gekregen.

Henk.
 
Tel in een query de waarden op en vermenigvuldig het totaal met -1

Tardis
 
Hoi,

Tardis , het tellen verticaal gaat allemaal perfect, zoawel in Queryen Rapporten , geen enkele probleem

Alleen met de regel van Octafish zit al uren meete puzzelen , krijg het niet voor elkaar.

Je schreef, " Abs([Maandag]+[Dinsdag]...[Vrijdag])".

Heb het al op diverse plekken geplaatst in een extra veld Query,in het tabel , in SQL , in het rapport........ met nul als resultaat.

Heb tevens ergens opgevangen dat Access 2010en hoger WEL horizontaal ja/nee kan tellen ??? is dit waar , zelf werk ik met 2007.

Doeg,

Henk.
 
Voor 'verticaal tellen' geldt hetzelfde principe als voor 'horizontaal' tellen. In een query maak je voor tellen in een record een extra veld aan met de formule zoals ik 'm als dummy heb gemaakt. Ik weet natuurlijk niet hoe je de velden hebt genoemd. Wil je een totaal in de query, dan doe je ongeveer hetzelfde, alleen dan per veld. Een ja/nee veld heeft namelijk de waarden 0 of -1, en met ABS zet je een negatief getal om naar een positief getal. Meer doet het niet, en meer hoeft ook niet. Dus -1 wordt dan 1, en als je die optelt, krijg je altijd een positief getal.
 
Hoi,

Heb het nu totaalanders opgelost , het werkt als een zonnetje
bij deze nogmaals bedankt voor het mee denken.

vele groeten van Henk.
 
Prachtig dat je het hebt opgelost, maar een forum knapt aanzienlijk op als de lezers niet alleen met je kunnen meeleven, maar ook kunnen lezen hoe de oplossing dan is bereikt.
 
Hoi,

Bij deze dan, het is misschien heel erg omslachtig , maar het werkt perfect.

nog even in het kort wat de bedoeling was.
heb een time table gemaakt voor een Airport.

dus Arrivals en Departures over 7 dagen per week.

heb aller eerst een query gemaakt , van Alle Arrivals op Maandag , daar een Rapport van gemaakt, (en wel zodat alleen het aantal te zien is), deze informatie laten ophalen in het formulier Statistics.

tevens een Departure Query en verder net als boven.

hiervan een kopie gemaakt van de andere dagen, en alle paden aangepast.


Toen een Marco gemaakt , "open Rapport Arr. Maandag , (verborgen) en verder voor alle andere.

macro gemaakt in het menu "Statistics"en alles wordt keurig opgeteld.

heb nog meerdere tellingen er bij in zitten , zoals Airliner , Aantal bestemmingen (per Airliner) , totaal aantal bevlogen Landen & Airports.
Daarnaast een macro Welke Airport een bepaalde Airlners bevliegt , en een Detail Totaal overzicht op welke tijden/dagen deze airline NAAR die bestemming vliegt

dit in hele korte lijnen, maar het werkt perfect.

nou ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.

groet,
Henk.

PS, het zou zeker anders kunnen.... maar oke., ben er zo wel blij mee.
 
Riekt als nodeloos gecompliceerd (en dan bedoel ik ook ècht zeer nodeloos) maar als het naar tevredenheid werkt, dan wens ik je er veel plezier mee. Maar gebruik de volgende keer een simpele oplossing; dat gaat je een hoop tijd schelen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan