• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal scores na filter (combinatie subtotaal en aantal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvrijzewijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2013
Berichten
4
In mijn spreadsheet wil ik een analyse maken van de AANTALLEN behaalde scores. Dus: hoe vaak is score 1 behaald, score 2 behaald, score 3 behaald enz.
Met SUBTOTAAL kan ik, na filter, gemiddelden, aantal argumenten en totalen snel analyseren. Het gaat me echter om de aantallen scores en niet de scores zelf.

Met =SUBTOTAAL(103;Gegevens!C2:C13)*AANTAL.ALS(Gegevens!C2:C13;"1") lukt het niet. Wie kan me helpen?

Zie voorbeeldbestand 'Aantal scores.xlsx' (Excel 2010)

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Theo
 

Bijlagen

  • Aantal scores.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 44
daarvoor zijn draaitabellen uitgevonden
 

Bijlagen

  • Aantal%20scores(1).xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 48
Beste Cow18,

Dank voor je snelle reactie. Toch is dit niet wat ik bedoel.

Draaitabellen opnemen is een optie maar in een complexe tabel met veel kolommen wordt dat te omslachtig. Bovendien: ik wil de autofilter blijvend gebruiken voor snelle analyse.

Met SUBTOTAAL kun je wel gemiddelde, aantal argumenten of totaal berekenen maar ik wil als het ware doorfilteren op het aantal van een specifieke score. Zie mijn tabblad 'Analyse' dan wordt beter duidelijk wat ik bedoel.

Mvg - Theo
 
Theo,

domme vraag van mij, maar wat is het verwachte antwoord voor score 1?
 
Beste Haije,

Ligt aan de filter die ik toepas.
Bij filteren op "Altijd door": 0
Bij filteren op "Niet opgeven": 1
Bij filteren op "The Best": 2

Ik hoop dat je me kunt helpen. Het gaat dus om de toepassing SUBTOTAAL aangevuld met een keuze AANTAL.ALS of iets dergelijks.

Theo
 
volgens mij heb je dan genoeg aan alleen AANTALLEN.ALS

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Aantal scores(hs).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Beste Haije,

Dank voor je reactie. Helaas lukt het niet om met AANTALLEN.ALS alleen gefilterde cellen te pakken. Ik heb mijn sheet nu aangepast met de formule die je me hebt toegezonden. Meer werk maar met een goed resultaat.

Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan