• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal weken tellen minus feestdag(en)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Berichten
60
Beste,

In bijgevoegd bestand mijn probleem: ik wil tellen hoeveel weken er tussen twee data zitten minus ingevoerde dat waarop ook geen lessen zullen zijn. dus als er een datum uitvalt op maandag, moet er alleen op de telling van maandag een week in mindering worden gebracht.

zie de formule in cel R2 waarvan de uitkomst in mindering met worden gebracht op de uitkomst van Q2

=SOMPRODUCT( (gegevens!B2:B57>=$N$2)*(gegevens!B2:B57<=$P$2)*(gegevens!C3:C26=B2 ) )

Bekijk bijlage helpmij 20120707.xlsx

alvast bedankt voor het meedenken!

Hans
 
Hans,

Ik snap je uitleg niet helemaal, maar denk dat je bedoelt:
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(N2;P2;gegevens!B3:B18)/7
 
=SOMPRODUCT((gegevens!B2:B57>=$N$2)*(gegevens!B2:B57<=$P$2)*(gegevens!C2:C57=B2))

Probeer deze formule eens.
De bereiken in de somproduct formule moeten allemaal gelijk zijn, het laatste bereik was bij jouw formule kleiner.
 
Hoi Willem en Rob,

Beide bedankt voor het meekijken/denken. Bereiken in somproduct moeten allemaal gelijk zijn! Was ik even kwijt, maar dankzij jullie weer in gedachten.
Nog een kleintje erachteraan: is het tegenwoordig (excel 2011 voor mac) dat het niet meer uitmaakt of je ( ( voor een matrixformule zet of dat je het met enter CTRL + Enter doet? op beide manieren blijkt het namelijk te werken?

Afijn, ik kan weer verder, bedankt en de vraag gaat op opgelost.

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan