• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantalarg met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

AjaciedNick

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
129
Ik heb op een excelblad voornaam en achternaam apart, in een andere cel voegt hij deze met tekst.samenvoegen samen, als er geen voor en achternaam worden toegevoegd komt daar niks te staan (alleen de formule dus, oftewel ""). Nu zijn dit 108 regels (met deze formule), maar niet alle cellen worden gevuld. Ik wil kijken hoeveel cellen er niet leeg zijn.

Dit deed ik met =AANTALARG maar dan ziet hij de cellen met tekst.samenvoegen niet als leeg aan (waar dus niks staat wat je kan zien)
 
Zou deze u verderhelpen?

Code:
{=AANTAL(ALS(A2:A26>0;A2:A26))}

Let op ! Matrix formule { ...}
Deze werkt enkel met getallen maar deze met formules en tekst:

Code:
=AANTALARG(A2:A26)-AANTAL.LEGE.CELLEN(A2:A26)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe staat het met je andere vraag?

Niels
 
Heb daar in gereageerd.
Heb dat dus anders opgelost, maar dit kan niet op een andere manier.

Deze mensen worden ingeplant en dan zijn er bijv. 2 ingeplant en 3 namen in totaal opgegeven dan moet er komen te staan dat er nog 1 iemand ingepland moet worden. De helft is al af (dus dat hij telt op de planning, maar het tellen op de totaal ingevoerde niet omdat dit een formule is. en het aantal ingevoerde mensen verschilt per week.)
 
Als je ze blijft inplanten heb je er op den duur veel te veel.:)
 
Code:
=Aantal.Als(A2:A26;">""")

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan