• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aanwezigheids / presentielijst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Voor eigen wedstrijden speelt dat toch geen rol je kan toch rechtstreeks uit excel importeren.

Natuurlijk weten we maar een stukje van het ganse verhaal. Het wedstrijdprogramma zal waarschijnlijk iets zijn dat door de overkoepelende vereniging ter beschikking gesteld is.
 
En het kan nog en stuk simpeler zonder werkblad Inschrijf, zie bijlage.

Dames en heren, wilt u zich allemaal even opnieuw inschrijven, er heeft een grapjurk op de knop "Leegmaken" gedrukt. De macro "Leegmaken" kun je nu starten met de toetscombinatie Ctrl-Shft-L, de macro ExporteerNaarCSV met de toetscombinatie Ctrl-Shft-E.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AHsimpel.xlsm
    34,3 KB · Weergaven: 6
AHulp,

Doubletten speelt geen rol.
Mix, Doublette en triplette worden allemaal bepaald in het wedstrijdprogramma.
De aanwezigheidslijst is puur voor hoeveel personen en wie zijn er binnen en doen mee.

Dit is het helemaal, wat ben ik hier blij mee.
Excuus ik heb geprobeerd het zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen.
Had het zelf allemaal met de hand geprobeerd en dat werkte, dus ik wist wel dat de " ; " er in moest
zitten.
Maar goed uitleggen is ook een dingetje.

Kan ik nog ergens je geweldige hulp waarderen.

Alle anderen kanjers ook bedankt, voor hun inzet en het meedenken voor een oplossing.
Kom binnenkort weer met een vraag, ben door iedereen zo fijn geholpen.

Vriendelijke groet, JieCie
 
Als er geen bijkomende vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
 
AHulpje,

Die laatste oplossing, is de beste.
De mensen zien alleen maar een lijst met namen, en kunnen nergens aankomen.

Super nogmaals bedankt.


Groetjes, JieCie
 
Ja ik heb toch nog een vraag, om alles goed in beeld te krijgen heb ik dingen uitgezet.
Zoals de formulebalk, de koppen het beeld staat op op 120%.
Zijn deze instellingen ook op te slaan.
Of nog beter aan te zetten bij gebruik van deze file, en uit te zetten bij afsluiten van deze file.

Vriendelijke groet, Joop Messemaker
P.S. Het programma komt op een pc op de vereniging, en niet alle mensen weten deze instellingen te vinden
 
Lintmenu en formulebalk worden verborgen bij openen- en weer zichtbaar bij sluiten van het document, zie Workbook_Open en Workbook_BeforeClose. Het zoomniveau is een eigenschap van het document en blijft automatisch bewaard bij opslaan.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AHsimpel.xlsm
    36,1 KB · Weergaven: 6
Met een benoemd gebied, met voorwaardelijke opmaak, zonder samengevoegde cellen, met automatisch opslaan bij sluiten van het bestand.
 

Bijlagen

  • __Aan_snb.xlsb
    24,9 KB · Weergaven: 6
Zien er alle twee goed uit, toch nog iets vergeten.
Komt op een pc op de vereniging, en de laatste vraag is wat valt er nog te beveiligen.
Macrobutton zijn al weggehaald , en te starten wat toetsenbord codes.
Maar de beveiliging voor b.v de namen en andere dingen.
Ben benieuwd.

Hierna ga ik de vraag sluiten.
 
Werkblad Leden is nu beveiligd en verborgen, password=Leden
Werkblad Aanmeld idem, password=Aanmeld
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd.xlsm
    36,3 KB · Weergaven: 4
AHulpje,

Een probleempje bij het leegmaken beveiligd en onbeveiligd krijg ik een fout melding 400
Kan je hier nog wat mee
 
Oeps, gerepareerd.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd.xlsm
    36,3 KB · Weergaven: 8
Er gebeuren nu rare dingen ene keer werkt leegmaken wel de volgende keer niet.(geen fout melding meer)
Ook heb ik als ik de ene keer de file opstart boven in geen lint meer allen maar de file naam met daar onder het programma.
De Volgende keer weer gewoon met het lint. (Raar allemaal)
Het systeem ook al een keer opnieuw opgestart.
want het lint wil ik wel houden, krijg het ook niet terug.
 
Hm, ik kan dat niet reproduceren, meerdere keren sluiten met opslaan, sluiten zonder opslaan, tig keer leegmaken, alles gaat goed bij mij.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je klikt wel op Ja bij de vraag "Weet u zeker dat u met een schone lei wilt beginnen?".
Ik heb de inhoud van de Workbook_Open en Workbook_BeforeClose gebeurtenissen naar aparte Sub's verplaatst, genaamd LintVerbergen resp. LintTonen. Die kun je nu starten via Alt-F8, misschien kun je daar eens mee experimenteren om te zien wat er gebeurt.
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd.xlsm
    36,8 KB · Weergaven: 7
Ahulpje ik heb nu dit, maar geen toets combinatie helpt om het lint terug te krijgen

1716451061044.png
 

Bijlagen

  • 1716450177565.png
    1716450177565.png
    11,6 KB · Weergaven: 1
Wat gebeurt er als je de macro Thisworkbook.LintTonen uitvoert?
Alt-F8
Selecteer Thisworkbook.LintTonen
Klik op Uitvoeren
 
Wat kan er misgaan met dit bestand dat hiervoor zoveel overbodige trucs moeten worden uitgehaald ?
 
wat ik ook doe met alle toets combinatie ik krijg het lint niet terug
Kan dus ook niet bij de macro
 

Bijlagen

  • Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd (5).xlsm
    36,8 KB · Weergaven: 5
Werk je op een laptop waarbij je de functietoetsen via de toets Fn activeert?
Als je bijgaand bestand opent wordt het lint getoond.
 

Bijlagen

  • LintTonen.xlsm
    24,8 KB · Weergaven: 4
AHulpje
Als ik linttonen opent heb ik beeld van de file met het lint.
Ik Heb Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd (5) ook nog open staan zonder het lint.
Ik kan wel de macro lint tonen wel runnen. maar dit heb ook weinig resultaat
ik heb nu wel de formulebalk maar verder niets.
Alt-F8 en FN-F8 werken nog steeds niets.
Ik heb ook Aanwezigheidslijst-presentielijst AH beveiligd (5} gesloten, opnieuw opstart en nog eens geprobeerd maar weer allen maar de formulebalk

1716454447361.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan