Access 2000: Forms en Tables hernoemen -> vba code, source, enz. automatisch updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babbelut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
1
Hoi allemaal,

Ik moet alle tabellen, forms en macro's in mijn mdb-file hernoemen (er dient overal een prefix voor te komen).

Aangezien ik al een heleboel vba-code, subforms, enz. heb werkt natuurlijk niets meer wanneer ik dit doe.
Is er een manier zodat access 2000 intelligent hiermee omgaat en automatisch deze dingen mee aanpast?

Ik probeerde reeds om "track name autocorrect info" en "perform name autocorrect" aan te vinken, maar dit helpt blijkbaar niet...


Alvast bedankt!!
 
Helaas, dat wordt Zoeken en Vervangen, vrees ik.... En dan nog: als je in queries verwijst naar formulieren, dan doen die code's het ook niet meer, en dat is met Zoeken en vervangen bijna niet te doen. Al zou je een poging kunnen wagen door tekst te vervangen in de systeemtabellen. Op eigen risico uiteraard ;)
Koppelingen e.d. met tabellen worden overigens nog wel automatisch bijgewerkt, dus als je een tabel hernoemt zal een query waar die tabel in gebruikt wordt wel blijven werken. Maar in DLookup formules e.d. zul je met de hand alles moeten controleren, vrees ik.

Al zijn er uiteraaard wel tooltjes die de klus (al dan niet gedeeltelijk) voor je opknappen, zoals Renaming Wizard

Deze pagina van Microsoft legt uit hoe Auto Rename werkt. Namelijk: als je de optie aanzet, wordt e.e.a. gelogd. Of zoiets...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan