Access 2003 Multi User probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMz

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
38
beste Allen,

Ik heb sindskort een database gemaakt voor onze afdeling. Deze heb ik momenteel op het netwerk gedeeld. Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik en/of een collega geen wijzigingen kan brengen in de database als er meerdere personen het bestand geopend hebben. Nou heb ik begrepen dat ik mijn database muti user moet maken. Maar hoe moet ik dat doen ?? Kan iemand me daarmee helpen aub.

alavst bedankt
 
In <Extra>, <Opties> ga je naar het tabblad <Algemeen> en daar zet je de optie <Standaardmodus voor openen> op <Gedeeld>, en de optie <Standaardrecordvergrendeling> op <Bewerkte record>.
 
Michel ... heel erg bedankt.. heb heel wat mensen zien praten over tabel splitsen en daarna koppelen back_end en front_end database maken. Maar eighenlijk is het al opgelost met wat jij hebt voorgesteld.

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van het opslitsen van de tabellen in vergelijking met de optie hierboven ?
 
Dat voordeel is er wel degelijk.... In een normale db kun je met ongeveer 5 mensen fatsoenlijk werken; daarboven wordt het langzaam problematischer, en bij 15 mensen wordt het eigenlijk al afgeraden. In dat soort gevallen is het dus zinvol om de db te splitsen in een backend en een frontend. Daarbij zet je alle tabellen in de backend, en geef je elke gebruiker zijn eigen frontend.
Omdat de beperking van het aantal gebruikers bij de frontend komt te liggen, ben je dan voor een groot deel van de problemen af, omdat elke gebruiker doorgaans zijn eigen frontend krijgt. En daar zit-ie dan in zijn eentje in...
 
Ok als het zover komt dan moet ik inderdaad maar overstappen naar een back en front end db. We zijn momenteel maar met zn vieren. Bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan