Access : IIF functie met valuta.

Status
Niet open voor verdere reacties.

username1989

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Berichten
7
Beste lezers,

Ik heb in mijn database de volgende formule gebruikt:

Beschk mar 20 %: IIf([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal]<0;"ma>20%";[Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal])

Ik wil dus als de uitkomst van de formule [Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal] kleiner is dan nul , de tekst 'ma>20%' weergeven , maar als de uitkomst groter is dan nul dan gewoon de waarde van de formule.

Deze formule werkt perfect, echter wil ik bij de tweede uitkomst (dus als de IIF functie ONWAAR is.) (Uitkomst is dus groter dan nul) ook een euro teken krijgen en dat er gewerkt wordt met de volgende weergave: € 8.669.280,00. Ik wil dus als de IIF functie ONWAAR is gewoon de uitkomst krijgen van de hierbovoen genoemde formule. In de ontwerpweergave kan ik NIET instellen dat ik VALUTA of EURO als Format wil hebben voor deze kolom.

Iemand een oplossing???

Alvast erg bedankt!

Groetjes,

Steven
 
Je kunt het zo oplossen:

Format([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal];"Currency")
 
Beste Michel,

Bedankt voor je reactie.

Dan zou ik dus de volgende formule krijgen:

Beschk mar 20 %: IIf([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal]<0;"ma>20%";Format([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal]))

Ik krijg dan toch een foutmelding 'PARAMETER WAARDE OPGEVEN Behaalde omzet!Toaal'.

jij enig idee hoe ik het verder kan doen?

Bedankt
 
Formule is inmiddels gelukt, maar in de query komt nog steeds geen euro teken te staan:S. Slechts: 469342,9867 IPV € 469.342,99. Weet jij misschien wat er is?
 
Nou paar domme foute van mezelf, maar nu heb ik dus de volgende formule:

Beschk mar 20 %: IIf([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal]<0;"ma>20%";Format([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal];"€"))

Ik krijg nu inderdaad bij getallen kleiner dan 0 de tekst MA>20%, maar bij getallen groter dan nul krijg ik alleen een euro teken in mijn query.

Heb jij een idee hoe ik hier de cijfers ook krijg?

Dankje
 
In de query moet je de eigenschappen van het veld ook nog op Valuta zetten. I.v.m. de formule ziet Access het veld nu als tekst, dus daarom laat hij de formule-instelling niet zien. De Formta-Currency opdracht werkt namelijk alleen op getallen.
Dus: veld selecteren, knop Eigenschappen, Notatie=Valuta.
 
Beste Michel,

Dit heb ik nu gedaan, ik kan niks selecteren in het vakje notatie dus heb ik zelf getypt Valuta hij schiet dan daarna vanzelf naar EURO.

Maar nog steeds weergeeft de query geen getallen maar slecht een euroteken en op de andere cellen Ma>20% daar waar getallen kleiner zijn dan 0.

Heeft het iets te maken met de instellingen van de andere kolommen waarmee gerekend wordt ? ik heb hier de eigenschappen ook allemaal op valuta staan?

alvast bedankt
 
Ik zat zelf ook niet helemaal op te letten: Op de één of andere manier heb je de tekst Currency vervangen door het Euro-teken...

Beschk mar 20 %: IIf([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal]<0;"ma>20%";Format([Target markt in omzet]-[Behaalde omzet]![Totaal];"Currency"))

Veldnotatie kan ik gewoon op Valuta instellen.
 

Bijlagen

  • Queryveld Valuta.jpg
    Queryveld Valuta.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 78
Mag je de topic nog even netjes afsluiten!
En tot de volgende vraag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan