Access tijdregistratie + factureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Berichten
2
1. Access tijdregistratie + factureren
Ben sinds kort begonnen als zelfstandige (controle van stations). Graag had ik iets uitgewerkt met database waar onder andere het volgende in moet gebeuren:

- Keuze stations (+/- 100 tal met kolom stationnummer. Ook keuze tot bijvoegen van nieuwe)
- Keuze van datum via kalender
- Tijdregistratie ( Begintijd + eindtijd )
- Gewerkte tijd per station
- Mogelijkheid van schrijven van uitgevoerde werken
- Mogelijkheid van opmerkingen te schrijven
- Factuur opmaken + printen van totaal gepresteerde uren/dag (opmaak = 1 factuur/maand)
- Uitgevoerde werken en opmerkingen kunnen printen.
Misschien is het beter de opmerkingen en uitgevoerde werken via een Excel blad te koppelen?

Ben bezig op dit moment met een voorbeeld aan te passen maar krijg het niet voor elkaar deze volledig op te maken. :confused: Met Excel 2003 kan ik een beetje overweg maar met Access zijn het mijn eerste stappen.


Wie kan me helpen? Alle hulp is welkom!

Mvg

Rens
 
Misschien is het handiger als je een voorbeeldje maakt met wat je tot nu toe hebt. Je hebt ervaring met Excel 2003, betekent dat ook dat je de db gaat maken in Access 2003?
 
Was van plan een bijlage mee te sturen maar was te groot. (1.48 Mb zip). :(
Data is inderdaad in Access. Zal proberen om kleiner te maken.

Alvast dank voor reactie :thumb:
 
Dat je een Access database was al wel duidelijk. Mijn vraag ging over de versie ;) Heb je de db al gecomprimeerd voordat je hem zipte? Dat scheelt ook in de grootte. Verder hoeven we niet de hele db te hebben; een stuk of 10-20 records is al meer dan genoeg om er naar te kunnen kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan