accu snelleeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritsihermans

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Berichten
9
Ik heb een siemens fujitsu amilo li1705, nu ongeveer ruim een half jaar.
De accu heeft een gebruikerstijd van 1 uur maximaal zonder voeding, echter dit haalt hij nu bij lange na niet meer.
Ik heb de accu altijd gebruikt zonder net aansluiting en ging hem pas opladen nadat hij aangaf dat het vermogen te laag werd.

Daarna laade ik hem op, en kwam hij weer tot 100%, echter wanneer ik dit nu doe komt hij vaak niet boven de 64% uit. Hoelang ik hem ook laat laden.

ook is het vreemd dat wanneer ik alles uitzet en hem de volgende dag weer gebruik, de spanning van de accu behoorlijk is ingezakt.

Nu denk ik aan twee dingen:
- de accu is 'op' vind ik wel erg snel.
- of er blijft iets op de achtergrond draaien, wanneer ik hem uitzet, waardoor hij langzaam leeg loopt.

Wie herkent dit, of heeft een idee wat het kan zijn.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
1 uur op een volle accu, dat is niet echt lang...

Maar als hij niet verder als 64 % komt, is er iets mis met je accu. probeer hem eens helemaal leeg te laten lopen, en vervolgens op te laden.. Misschien helpt dat..

Marco
 
1 uur is inderdaad niet lang, maar het blijkt dat dit een standaard accu is, een 3 cels. Er is ook een 6 cels, die gaat 2 uur mee.
Zal inderdaad hem eens geheel leeg laten lopen, maar het vreemde is dat hij het pas de laatste twee a drie dagen doet.
M.i. zou het toch langzaam moeten gaan en niet van 100% ineens naar 60%.
 
Hoi,

Probeer het volgende:

Notebook afsluiten en uitzetten.
Voeding er af.
Hand- (of ander :p) doekje pakken en het beestje op z'n kop.
Accu er uit halen.
Beestje weer op z'n pootjes en weer opstarten.
Je zult wel een melding krijgen dat de accu ..... etc. etc.
Negeren en 'gewoon' verder opstarten.

Als 't beestje weer helemaal loopt, netjes afsluiten en stroom d'r weer af.
Accu er weer in.
En weer aan zetten.
Kijken of hij nu wél weer wil laden tot volledig.
Hand- (of ander :p) doekje om je voorhoofd af te vegen na deze inspannende arbeid ... :thumb:
 
Helaas het resultaat blijftongeveer 60%.
Maar toch bedankt voor de tip.:thumb:

Ben bang dat de accu het heeft begeven.:(
 
Nee, helaas gelden hier de beperkende voorwaarden garantie.:mad:
Heb ik al uitgezocht.
Garantie geld niet voor de accu, alleen wanneer bijna "bij aanschaf " de accu de geest geeft.
Ja en inderdaad prijzig zijn ze zeker.:confused:
 
Vandaag eenmailtje gestuurd naar de helpdesk.
Aangegeven dat ik het wel erg snel vind, een accu na een half jaar al defect.:rolleyes:
Binnen een half uur bericht, ik krijg een accu toegestuurd:thumb:
Dat noemen we nog eens service:)
 
Vandaag eenmailtje gestuurd naar de helpdesk.
Aangegeven dat ik het wel erg snel vind, een accu na een half jaar al defect.:rolleyes:
Binnen een half uur bericht, ik krijg een accu toegestuurd:thumb:
Dat noemen we nog eens service:)
Das geen service, dat is consumentenrecht.

Natuurlijk gaan bedrijven het niet van de daken schreeuwen, maar je hebt als consument het recht dat iets een redelijke termijn blijft werken zoals het moet.
En je mag er als consument vanuit gaan dat een accu wel iets langer mee kan als een halfjaar.

Dus dat is een tip aan alle lezers: Let niet teveel op garantie. In nederland is garantie bij wet geregeld. Hooguit is garantie erg handig: je hoeft dan minder boos te worden.
Maar: het is netjes dat Fujitsi gewoon zonder zeuren zich aan de wet houdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan