Achtergrond te donker afgebeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacdeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
3
LS

Mijn vrouw geeft klassieke talen en wilde graag bij Grieks heel lichtgekleurde achtergronden met mooie vakantiefoto's laten zien.
In powerpoint kun je de achtergrond lichter maken, bijv. 50%, en op haar eigen PC ziet alles er dan goed uit en is de tekst op de lichte achtergrond goed leesbaar.
Maar als ze de sheets in de klas laat zien (andere PC + beamer) zijn de achtergronden opeens weer net zo donker als de originele foto en de tekst dus moeilijk leesbaar.
Weet iemand hoe dat komt en wat er aan te doen is.

VrGr
Jacques
 
Helderheden op een monitor, laptop en beamer zijn nooit met elkaar te vergelijken. Je kunt er dus op voorhand nooit van uitgaan dat een presentatie die er thuis goed uitziet, op de locatie ook goed is. Om dit enigszins in de hand te houden, is het dan ook verstandig om een aantal dia-achtergronden paraat te houden die je snel kunt kiezen. Dan kun je inspelen op de werkelijke locatie.
 
Het merkwaardige is dat de helderheid van de letters niet verandert, maar dat de achtergrond wel weer donker wordt weergegeven.
Verschillende achtergronden bij de hand houden is lastig, omdat het om tientallen slides gaat, die elk een ander achtergrond hebben.
 
Die kun je anders in één keer op alle dia's toepassen; kwestie van kleurschema's vastleggen in de Master slide, en ter plekke bekijken welke combinatie het beste werkt. Zowiezo is het aan te raden om op locatie een presentatie vooraf af te spelen, zodat je kunt zien hoe hij overkomt. Hoort allemaal bij de voorbereiding :)
 
Elke dia heeft een andere foto van Griekenland als achtergrond.
Er is dus geen sprake van een kleurschema.
De versie van PowerPoint die mijn vrouw gebruikt heeft een mogelijkheid de transparency van een achtergrondfoto in te stellen.
Op school, weet ik inmiddels, wordt een oudere versie gebruikt, die die mogelijkheid niet heeft.

VrGr
Jacques
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan