Advies over game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitefog

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Berichten
21
Hallo,
ik heb op 4Launch een pc in elkaar gezet, en wil graag weten of iemand iets kan aanraden/aanmerken wat ik beter kan doen.
Ik wil dat de pc meerdere jaren meegaat, en dat het over 2 of 3 jaar nog steeds de nieuwste spellen goed kan draaien. Het budget is dus ongeveer 1250 euro, maar 20 euro meer voor iets veel beters kan ik er wel van maken.
Ik heb liever niet dat de ventilator goed te horen is, want mijn broertje slaapt eerder dan ik, in de kamer hiernaast met een dunne muur. Een goede ventilatie is wel belangrijk voor mij.
Hier is een link naar mijn samenstelling: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/48313
En voor als de link niet goed werkt, zet ik hieronder ook de specificaties wel.

Code:
[I]Zij zetten de pc in elkaar voor [B]€49.90[/B].[/I]

[B]Case:[/B]
Cooler Master Midi Tower Elite 430 Black ATX, No PSU, Window - [B][I]€35.90[/I][/B]

[B]Geheugen:[/B]
Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, XMP, X79 - [B][I]€102.90[/I][/B]

[B]Voeding:[/B]
Corsair Voeding Gaming Series GS700 700W - [B][I]€86.50[/I][/B]

[B]Moederbord:[/B]
Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 iZ68, SATA600 RAID, HDMI - [B][I]€106.50[/I][/B]

[B]Videokaart:[/B]
Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX670 OC 2GB DVI/HDMI/DP - [B][I]€399.50[/I][/B]

[B]CPU:[/B]
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box -[B][I] €201.90[/I][/B]

[B]DVD Brander:[/B]
Plextor DVD-/+RW PX-L890SA 24x/24x/12x SATA - [B][I]€32.90[/I][/B]

[B]Harddisk:[/B]
Western Digital Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 64MB, WD20EARX -[B][I] €102.90[/I][/B]

[B]Koeler:[/B]
Zalman Processor Koeler CNPS9700-NT AMD & Intel -[B][I] €20.50[/I][/B]

[B]SSD:[/B]
Crucial SSD 2.5", 128GB, SATA600, m4 - [B][I]€107.90[/I][/B]

[B]Cardreader:[/B]
Sharkoon Card Reader S 14-in-1, Extern, USB2.0 (zwart) - [B][I]€5.90[/I][/B]

[B][I]Totaal: €1254.20[/I][/B]

Elk advies is welkom!
Hopelijk kunnen jullie helpen!

Met vriendelijke groet,

Nitefog
 
voeding kan wat goedkoper de corsair builder serie 600watt is wat dat betreft ook goed genoeg
en het moederbord kun je beter vervangen naar een Z77 moederbord die ondersteunen pci-e 3.0 en toekomst gericht is dat een goede keuzen
wat betreft de processor die kan je in een i5 3570k ivy bridge veranderen die verbruiken minder stroom zijn je ouders ook wat blijer mee
het geheugen is overdreven veel de meeste games gebruiken niet eens 4GB werkgeheugen dus met 8GB zit je al goed
en heb er een goede en ook stille processor koeler in geplaatst de scythe mugen 2 hiermee kun je ook degelijk overklokken

heb je winkelmandje aangepast
klikerdeklik
 
Leuk pc'tje, maar wrm 16 Gb ram? overdreven veel, als je daarop bespaart kan je op bijv. de behuizing en videokaart nog wat investeren
 
oja vergeten te vermelden ik heb er een goedkope dvd speler/brander in gezet die dingen gebruik je nog amper sinds vrijwel iedere game nu via het internet gespeeld kan worden
Origin Steam etc
 
bedankt voor de reacties!
Als ik 8Gb RAM neem, kan ik dan beter 4x2 doen, of 2x4? Ik had volgens mij ergens gelezen dat meerdere staven sneller is. Dus puur qua snelheid, welke is sneller?
Is pci-e 3.0 om later een nieuw onderdeel aan te sluiten?
Ik brand trouwens regelmatig nog dvds en lees dvd's juist weinig, welke is nu handiger?
En kan ik het verschil merken tussen 1333MHz en 1600MHz RAM?

Mvg,

Nitefog
 
Laatst bewerkt:
maakt niet uit je kunt beter 2x4 nemen dan kan je in de verre toekomst als het nodig is nog eens extra 2 x4 plaatsen
het verschil tussen 1333mhz en 1600mhz merk je niet tenzij je aan benchmarks wilt doen

Pci-e 3.0 is voor de videokaart op het moment zijn de videokaarten niet snelgenoeg om de bandbreedte van pci-e2.0 vol te trekken
maar dat zal niet lang meer duren voordat dat gebeurt zeker als we naar de wet van moore kijken
dus tis altijd goed om voorbereid te zijn voor nieuwe hardware en daar gaat pci-e 3.0 wel een rol in spelen uiteindelijk
zeker als je in de toekomst ook SLI wilt gaan draaien

dvd's branden maakt niet uit het eind resultaat zal het zelfde zijn de een doet er alleen 2 minuten langer over dan de ander en om daar nou 20 euro voor te betalen...
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik de Pci-e 3.0 wil gebruiken moet ik in de toekomst sowieso een nieuwe videokaart kopen?
 
nee de huidige videokaart (gtx670) gebruikt het al
en je processor de i5 3570k ondersteund het, dus officieel gebruik je het dan al
maar voor toekomstige upgrades zal het geen bottleneck vormen als je begrijpt wat ik bedoel
 
Laatst bewerkt:
Werkt die Pci-e 3.0 niet nu meteen ook dan? want het moederbord, de videokaart en de cpu ondersteunen het?
 
ja je gebruikt het al

het doel van pci-e 3.0 is om geen bottleneck to vormen voor toekomstige upgrades
dus ALS je wilt gaan upgraden dan hoef jij je geen zorgen te maken of het wel optimaal werkt of niet
 
Als je naar de benchmarks kijkt dan is de mugen 2 meestal beter
 
Ok, ik heb nu gekozen voor de samenstelling die firest0rm had gemaakt :)
Maar ik ga de computer pas over ongeveer een maand kopen, zal dat heel veel verschil maken qua specs en prijs?
 
Zal niet veel verschil zijn , je moet wel kijke naar wat er dan nog leverbaar is binnen een korte period en wat niet of langer duurt met bestellen.
 
Nog zo'n 1/2 weken tot ik het haal :)

De Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX670 OC 2GB DVI/HDMI/DP is nu 423.50 euro, en de Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX670 DCII TOP 2GB 2xDVI/HDMI kost 424 euro.
Welke is nu een betere koop? De Asus TOP heeft core klok: 1137 MHz, inplaats van Core klok:1058 MHz, maar ik hoorde van een vriend iets over dat de koeling slechter was.
Is 50oW trouwens ook genoeg?
 
Laatst bewerkt:
nee ik zou het op een 600watts voeding houden
het snelheids verschil is niet merkbaar van de 2 videokaarten scheelt hoogstens 1 fps
 
en EVGA Videokaart PCI-e GeForce GTX670 SC 2GB 2xDVI/HDMI/DP 389 euro tegen de Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX670 OC 2GB DVI/HDMI/DP 420 euro?
Wat zijn de verschillen, zijn deze te merken, welke raden jullie aan?

Mvg,
Nitefog
 
scheelt vooral in koeling en garantie ik weet zelf dat de garantie van EVGA top is
heb er zelf ook ervaringen mee, mijn volgende kaart word een EVGA GTX680 :)
 
De Gigabyte kaart gaat veel omhoog en omlaag nu :p
Hij kost nu 15 euro meer, is de ventilatie dat waard?
En wat weet u over het geluid dat daar vanaf komt?
En ik las over problemen soms met de EVGA, zijn deze al opgelost?

Mvg,

Nitefog
 
Laatst bewerkt:
nee zijn nog niet opgelost ga maar voor de gigabyte kaart
alle evga gtx670 kaarten worden terug geroepen voor reparatie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan