• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Mijn bedoeling is om afbeelding met een knop te importeren in variabel cel.

Bijv.
Je selecteer eerst een bereikeik (B22: F35 variabel) vervolgens klik op de knop, map C:\Vakantiefoto wordt geopend en je dubbelklik op de foto. De foto wordt automatisch geïmporteerd in de voor geselecteerde bereik. De tekst “Vakantiefoto” dient ook via cel G2 gekopieerd worden. Op die manier kan ik diverse mappen open in C:\

Ik heb wat VBA code vanuit Internet geplukt en een beetje aangepast. Zie bijlage
Maar voor al de variaties loop ik vast?

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Import pic(1).xls
    33 KB · Weergaven: 29
Selecteer de cel linksboven van het plaatsingsbereik en klik op de knop

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Importpic(1).xls
    28 KB · Weergaven: 34
Het werkt wel maar, als in op het knop druk en vervolgens op annuleren drukt krijg ik dan een foutmelding Fout 424.

Wie kan me verder helpen?

Mv/Gr.
 
Bij deze

Mvg

Rudi
 
@ Rudi , bij deze ??" on error goto 0 " als ik die eruit haal dan werkt alles toch perfect, ook als je op annuleren drukt .Ik had eerst gedacht om na " If Not pic Is Nothing Then " exit sub te zetten maar dat was geen optie .
 
Oeps, vergeten bestandje te posten.
Nu eentje met variabel plakbereik.
@ Daniël Dit was inderdaad de oplossing :thumb:

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Importpic(1).xls
    32,5 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan