Afbeelding op een etiket

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik probeer via wizard rapport velden op een etiket af te drukken. Dat lukt. Maar ik kan geen afbeelding invoegen want het icoontje "afbeelding invoegen" staat grijs. Ik werk met de versie 2016 en ik meen te weten dat het in versies 2007 en 2010 wel kon.
 
Beste,

Ik kan afbeeldingen invoegen op de kopregelsectie van een formulier en op een rapport. Het lukt niet op de detailsectie van een rapport.
 
Het helpt als je correcte informatie geeft :). Het volgende wat van belang is: gaat het om één etiket per pagina, of voor elk record een andere afbeelding.
 
Beste,

Ik kies voor 3 etiketten op een rij en wil dezelfde afbeelding op elk etiket.
 
@Manamana,
Het afdrukken van een etiket in Word met gegevens uit een bestand lukt mij wel maar hoe krijg ik een afbeelding op het etiket en wel specifiek in ACCESS.
 
Ik heb ooit een voorbeeldje gemaakt (in Access, dus het juiste forum ;) ) waarin het prima werkt. Je moet wel even een map met foto's hebben en de fotonamen in de tabel aanpassen, anders zie je ze niet.
Op het formulier klik je op de knop <labels afdrukken> en dan volg je de aanwijzingen op. Eerste inputbox kun je leeg laten, of een 0 invullen. Of een ander getal :).
 

Bijlagen

  • Etiketten Printen op A4 vel_XP.zip
    60 KB · Weergaven: 62
@OctaFish,
Bedankt voor dit bestand. Prima tool om per persoon een afbeelding af te drukken. Eigenlijk zoek ik naar de methode om dezelfde afbeelding op ieder etiket te krijgen.
 
En dat is veel makkelijker, denk ik :). Dasn heb je een niet-gebonden afbeelding. Kwestie van een afbeelding toewijzen aan het afbeeldingsobject. Nu wordt dat dus gekoppeld aan het veld.
 
Beste,

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Ik probeerde telkens via de eigenschappen van een besturingselement een afbeelding in te voeren maar dat ging fout. Ik probeer het straks via het icoontje afbeelding uit de lijst van besturingselementen.
 
Dat lijkt mij de juiste weg. Je moet namelijk wel het Afbeeldingsobject gebruiken. En dat begint uit zichzelf al met het selecteren van een (vaste) bestaande foto. Om daar een dynamisch object van te maken, zoals in mijn voorbeeldje, moet je dus juist dán pas in actie komen (bestand verwijderen).
 
Beste,

Om een afbeelding op een etiket de plaatsen, moet het inderdaad via het icoontje afbeelding bij de besturingselementen. De eigenschappen aanpassen en de etiketten zijn klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan