afbeeldingen per 2 samenvoegen tot 1 pdf

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een grote verzameling documenten (dubbelzijdig A5) die ik stuk voor stuk ga inscannen en opslaan als JPG.
De volgende stap is dat ik deze documenten per 2 moet samenvoegen en opslaan in 1 PDF-bestand.
Hoe kan ik straks het eenvoudigste document1.jpg en document2.jpg (enz. enz.) samenvoegen tot document1-2.pdf en zo verder met alle ca, 3.000 documenten?

Alle tips zijn welkom!

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Met irfanview is via batch-commando's erg veel mogelijk. weet ik uit ervaring.
Leuke uitdaging, ik ga er verder naar kijken... :)
 
Sowieso moet je ze dus nog inscannen en dat kost gewoon tijd. Zelf zou ik ze dan in je scanprogramma per stuk inscannen, en per twee opslaan als pdf bestand. Dat is met mijn scanprogramma in ieder geval mogelijk. Kost de minste tijd en moeite. En je hoeft er niet eerst jpg-tjes van te maken. Het lijkt mij een wel klusje dat je voorlopig even van de straat en uit de kroeg houdt, maar dat lijkt mij geen straf deze periode :).
 
Sowieso moet je ze dus nog inscannen en dat kost gewoon tijd. Zelf zou ik ze dan in je scanprogramma per stuk inscannen, en per twee opslaan als pdf bestand. Dat is met mijn scanprogramma in ieder geval mogelijk. Kost de minste tijd en moeite. En je hoeft er niet eerst jpg-tjes van te maken. Het lijkt mij een wel klusje dat je voorlopig even van de straat en uit de kroeg houdt, maar dat lijkt mij geen straf deze periode :).
Ik ben wel benieuwd naar "per twee opslaan als pdf". Met welk scanprogramma doe je dat?
 
Ik heb een scanprogramma bij mijn Epson scanner/printer en Canon scanner, en die kunnen het allebei. Je scant een afbeelding, en dan heb je de optie om nóg een scan te maken. Dan staan er dus twee scans in de ‘bak’. En die sla ik dan op. Op die manier maak je dus output (werkt ook met TIFF) met meerdere pagina’s. VueScan (gebruik ik voor. Dia’s en negatieven) kan het ook. Ik kan mij niet voorstellen dat er scanprogramma’s zijn die het niet kunnen :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Wat @OctaFish zegt. Zelfs mijn HP kan het.
 
Volgens de handleiding moet je ook een vinkje aanpassen om continue te kunnen scannen. Zie plaatje

IMG_8463.png

Ik zou in jouw geval,ook het vinke zetten bij <Automatisch bijsnijden>.
 
Terug
Bovenaan Onderaan