Afspraak of taak in Outlook van een ander

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmr

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
44
Hallo allemaal,

Voor een paar mensen moet ik afspraken en taken in hun agenda zetten.
In Excel heb ik een lijstje van naam, datum, tijd, locatie en emailadressen.

Ik wil die afspraken en taken niet in mijn Outlook zien. Het is niet voor mij, maar voor hen.
Het moet dus geen vergaderverzoek of gedelegeerde taak worden.

We zitten niet in 1 domein. Het gaat om allemaal stand alone versies van Outlook 2010, 2013 of 2016.

Nu heb ik een keer code gekregen waarmee dat zou moeten lukken. Maar... mij lukt het niet.

'Afspraak in agenda van een ander zetten

Code:
Private Sub Knop140_Click()

Dim strMsg As String
Dim strName As String

Select Case Me![keuzeveld]
       Case "xx1"
       strName = "naam1@mailadres.nl"
       Case "xx2"
       strName = "naam2@mailadres.nl"
End Select

' Start Outlook.
' If it is already running, you'll use the same instance...
Set objApp = CreateObject("Outlook.Application")

' Logon. Doesn't hurt if you are already running and logged on...
Set objNs = objApp.GetNamespace("MAPI")

' Create a new appointment.

Set objDummy = objApp.CreateItem(olAppointmentItem)
Set objRecip = objDummy.Recipients.Add(strName)
objRecip.Resolve
If objRecip.Resolved Then
On Error Resume Next
Set objFolder = objNs.GetSharedDefaultFolder(objRecip, 9)
If Not objFolder Is Nothing Then
Set objAppt = objFolder.Items.Add
If Not objAppt Is Nothing Then
With objAppt
    .Start = [datum bezoek] + [tijd afspraak]
    .Duration = 60
    .Subject = [onderwerp]
    .Location = [plaats]
    .ReminderSet = False
End With
End If
End If
Else
MsgBox "Could not find " & Chr(34) & strName & Chr(34), , _
"User not found"
End If

' Save Appointment...
objAppt.Save


' Clean up...
MsgBox "De afspraak is aangemaakt in de agenda.", vbMsgBoxSetForeground
objNs.Logoff
Set objNs = Nothing
Set objAppt = Nothing
Set objDummy = Nothing
Set objApp = Nothing
Set objFolder = Nothing
Set objRecip = Nothing

End Sub

De Case lijkt me belangrijk, maar ik snap niet wat daar de bedoeling precies van is.
De andere stukjes met blokhaken laat ik vullen vanuit Excel. Dat is geen probleem.

Wie snapt dit?

groet
Willem
 
De code is bedoeld voor personen die in één domein zitten met een gedeelde map (Shared folder). De afspraak wordt in de Outlook gezet die op dat moment actief is, en dat is dus de actieve gebruiker. De Select Case zet er alleen maar een andere persoon bij, meer niet; de taak blijft in je eigen Outlook staan. In dus die gedeelde map.
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal hoe je dat gedacht had, op basis van
We zitten niet in 1 domein. Het gaat om allemaal stand alone versies van Outlook 2010, 2013 of 2016.
Want hoe denk je op die andere pc's te kunnen inloggen als iedereen stand alone werkt?
 
Mijn vraag is ook of het mogelijk is.

Ik wil dat de ander een email krijgt en dan op accepteren klikt. Zoals normaal.
Met dit verschil, dat het niet in mijn afspraken of taken komt.
 
Ik dacht dat ik daar al antwoord op had gegeven... Nee dus, want in een ander account wroeten kan alleen als je in hetzelfde domein zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan