Aircotoestel van Samsung heeft geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
160
Via een app zou het mogelijk moeten zijn om mijn airco-toestel te verbinden met het internet.

Dit lukt echter slechts gedeeltelijk...

Ik krijg een foutmelding dat het toestel wel verbonden is met mijn router (een asus RT-87U) doch geen internettoegang heeft.

Iemand een idee wat de reden hiervan kan zijn ?


Alvast bedankt voor de hulp !
 
Heb wel een sterk reukorgaan maar dit is toch wel te ver om het type van die Samsung airco te kunnen ruiken.....
 
Anders eens iemand anders vragen het uit te voeren op je wifi netwerk, vanaf de app op een ander merk/type tablet/smartphone. Zie hier dat, zodra de airco eenmaal is geregistreerd (en ook jijzelf een gebruikersnaam + wachtwoord hebt op de centrale Samsung bedieningsserver) het (altijd) zou moeten werken.
[Ik vermoed dat je dan vanaf je 'probleem-telefoon' niet rechtstreeks meer met de airco praat vanaf jouw wifi maar via die centrale Samsung bedieningsserver, net zoals je zou doen als je niet thuis bent. Ik vermoed ook dat de smartphone wel degelijk op Internet kan, nu, maar vanwege het niet-geregistreerd zijn op de centrale bedieningsserver die foutmelding geeft.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Betreft dus het toestel AR12HSSDBWKNET

Het werkt zo :

- je installeert een app op je smartphone
- je verbindt de airco via die app aan je netwerk
- jezelf registreren op de site van Samsung en daar dan je toestellen (via mac adres) opgeven

Echter, gezien stap 2 niet volledig lukt (airco geen toegang tot internet) lukt ook stap 3 niet (mac adres niet gekend).

Het is alsof mijn airco door één of andere instelling in mijn router geen toegang krijgt tot internet (dat denk ik toch...).
 
Je zou kunnen checken of in je router:
a. Alle ip-adressen die uitgegeven kunnen geven nu reeds zijn uitgegeven. Dus dan even de router van stroom af en weer stroom erop, en daarna de airco uit en weer aan. Dan weer checken.
b. Ook kan het zijn dat je MAC filtering hebt aanstaan in de router. Kijk daar naar. [Standaard staat MAC-filtering uit.]
c. Firewall regels in je router kunnen ook roet in het eten gooien. Kijk ook daar naar.
d. Kijk na of in alle router-(modems) die tussen de airco en Internet staan UPnP aanstaat. Ik heb sterk het idee dat UPnP benodigd is.

Ik vermoed dat ik verder niet méér tips voor je heb dan bovenstaande.

Tijs.
 
Uiteindelijk naar Samsung gebeld...er is iets niet pluis aan het toestel en komen dus kijken !

Dus ligt niet aan mij :)

Toch bedankt voor het meedenken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan