allround PC max 1000 euro incl beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenling

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Berichten
43
Hallo allemaal

Ik word super verwend door mijn ouders en krijg een nieuwe PC, da's heerlijk voor mij, want ik werk nu met een oudje van 5 jaar.

Ik mag tot maximaal 1000 euro gaan, maar minder is voor mij zeker geen probleem, als ik een computer heb waar ik weer een hele tijd mee kan doen en plezier van kan hebben mag het ook voor minder.

Wat doe ik? Ik bewerk foto's, download af en toe een film en surf heel wat af op het internet. Af en toe doe ik een spelletje, maar ik zou mezelf zeker geen gamer willen noemen.
Wat ik al heel lang wil is de oude video-opnames van mijn kind bewerken tot een leuke film. Ook heb ik nog oude super 8 filmpjes waar ik wat mee zou willen doen, maar volgens mij moet ik die dan over laten zetten en kan ik dat zelf niet zomaar doen.

Stilte is voor mij best belangrijk, want ik heb mijn PC in de woonkamer staan en daar blijft ie, want ik zit er zovaak achter dat ik anders mijzelf voor moet gaan stellen als ik er eens achter vandaan kom.

Ik weet niet of het verstandig is om zelf een systeem in elkaar te zetten, het lijkt me wel een leuke uitdaging, maar is zeker geen moeten. Ik zou ook goed kunnen leven met een kant en klaar tekoop systeem.

Omdat mijn systeem een ouwetje is sla ik Windows Vista over en wil gebruik gaan maken van Windows 7. Als anti virussysteem heb ik nu Avira AntiVir en volgens mij is dat een prima gratis oplossing. Natuurlijk heb ik wel een brand programma nodig.

Ik heb een toetstenbord en een muis nodig en ook een beeldscherm. Ik heb geen idee of ik ook aparte luidsprekers nodig heb of dat die in het beeldscherm zitten.

Ik zag bij Alternate dit:

PC-Systemen Complete Systemen Desktop met besturingssysteem
(Art.-Nr.: SPGV21)
Mars P950 (Core™2 Duo E7500 (2,93 GHz)) € 499,00
Toetsenborden Desktopsystemen
(Art.-Nr.: NTZMA2)
Wireless Media Desktop 1000 (USB, Draadloos 27 MHz (USB dongle)) € 29,99
Monitoren 22 inch
(Art.-Nr.: V5LU3B)
SyncMaster P2250 (21,5 inch) € 169,90

Dat maakt een totaal van bijna € 700,00, lijkt me een heel leuk cadeautje om te krijgen.

Omdat ik er toch minstens 3 jaar mee wil doen vraag ik me af of dit een goede oplossing is of dat ik beter voor zelf bouwen of een ander systeem kan kiezen.

Wie maakt me wijzer dan ik ben?

Groetjes van een heel benieuwde Leny
 
Ik zou voor deze gaan:

*Link werkt niet*


Medionshop.nl -> Links naar computers -> Die van 500 euro.
Is een hele goede heb hem zelf ook is niet te horen! SuperFast! Hij start in 20 seconden op, inclusief wachtwoord intypen.
 
@up: Ik zou niet voor een PC van 500 euro gaan. Verouderde (niet upgrade mogelijk) onderdelen, zuigende videokaart, etc.


Die processor zal ik niet nemen. Verouderd, geen upgrades mogelijk in de toekomst en voor 50 euro meer heb je een processor die vele malen beter presteert. Bovendien is Alternate over het algemeen vrij duur, dus daar zou ik niet gaan samenstellen. Met jouw budget zou ik voor een Intel Core i5 750 gaan. Die processor doet alles gemiddeld twee keer zo snel als de processor die jij had gekozen. Kijk maar eens naar de benchmarks onderaan: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/compareproducts/bGhka5iUmJLKYcg,bGlka5iamJfKacg/. Zoals ik net al zij heb je dan ook nog de optie om later je PC up te graden, aangezien de i5 een nieuwe socket gebruikt. Misschien zegt dit je wel helemaal niks haha, maar ik zeg het toch maar even.

De LG W2253V-PF kwam als beste uit de laatste monitor test van hardware.info, dus daar zal ik voor gaan.

Als moederbord heb ik de Gigabyte GA-P55M-UD2 gekozen. Erg goedkoop en zuinig, maar voldoet toch aan de eisen. Ik heb er geen processorkoeler bij gezet, omdat ik niet denk dat je gaat overklokken. Als je dit wel van plan bent, zal ik voor een duurdere moederbord gaan, omdat je overklokmogelijkheden dan beter zijn.

Je zegt dat je geen gamer bent, dus een ATI Radeon HD 5850 of 5870 aanschaffen zou zonde van het geld zijn. Je wilt wel af en toe wat spellen spelen, dus heb ik er wel een videokaart in gezet waar je goed mee vooruit kunt; de ATI Radeon HD 5750.

Als voeding heb ik de OCZ ModXStream 600W gekozen. Niet omdat je 600W nodig hebt, maar omdat deze even duur is als voedingen van minder wattage, en omdat deze goed presteert.

Je zult ook speakers aan moeten schaffen, die zitten tegenwoordig niet meer bij monitors. Wat wil je, 2.1 of 5.1? Als je 2.1 wilt, dan is de Logitech X-230 een goede keus. Die kwam als beste uit de test van hardware.info, als prijs-kwaliteitverhouding. Ik ga er nu even van uit dat je een 2.1 speakerset wilt. Ik heb zelf onlangs een 5.1 speakerset aangeschaft, maar van die draden word je echt gek.

Tsja, de DVD brander... Dat boeit niet zo veel. Ik heb gekozen voor de Optiarc AS-7240S, want die kwam als beste uit de test van hardware.info. Helaas wordt het allemaal wat te duur, dus heb ik er geen custom processorkoeler in gezet (je gaat toch niet overklokken?) en een wat goedkopere (maar toch goed presterende) behuizing genomen; de Cooler Master Elite 330. Een Samsung Spinpoint F3 500GB als harde schijf, die is lekker snel. Als je 1 TB wilt, gaan we over de 1000 euro heen. We moeten dan gaan switchen naar een AMD processor, maar dat heeft wel effect op de prestaties.

Ik heb de afgelopen maanden geen toetsenborden en muis reviews gevolgd, dus daar moet iemand anders maar even naar gaan kijken. Hier is het: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B63315%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B11518%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B232942%5D=1&product%5B217933%5D=1&product%5B226356%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B245680%5D=1. Het wordt zo wel erg krap... misschien moeten we toch maar over gaan stappen op AMD. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen?
 
Heel erg bedankt voor het antwoord.

Ik ga niet overklokken en het is inderdaad de bedoeling dat ik wat langer en met plezier gebruik maak van de computer. Ik kan er zelf ook best wat bijleggen, dat is het punt niet, maar het lijkt mij dat ik rond dit bedrag op deze manier een top systeem heb.

Ik wacht nog even af of er een bericht komt over het toetsenbord en de muis.

Is het zelf in elkaar zetten lastig? Kan ik dat voor het bedrag dat ze er voor rekenen beter laten doen? Als ik het laat doen, zijn dan alle drivers en zo geïnstalleerd? Vragen heb ik genoeg, nu van iemand anders nog de antwoorden, lol.

Groetjes van Leny
 
Als je het nog nooit gedaan hebt is het inderdaad wel veel leeswerk. Met de boekjes die je erbij krijgt kan je het in mekaar zetten, maar het gaat wel wat tijd kosten. De drivers zijn niet geïnstalleerd; dit moet je zelf doen. Ook moet je Windows 7 zelf installeren (je kan het hun wel laten doen, maar daar betaal je zo'n 35 euro extra voor...). Dit is allemaal heel makkelijk, dus gewoon zelf doen. Drivers installeren is een kwestie van naar de website van ATI gaan, en dan vind je het wel. De rest van je drivers zorgt Windows Update zelf voor. Windows 7 installeren is bijna alleen maar doorklikken.

Je zegt net dat je het niet erg vind om er zelf wat bij te leggen... Dan zal ik hiervoor gaan: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B63315%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B11518%5D=1&product%5B232942%5D=1&product%5B217933%5D=1&product%5B226356%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B244750%5D=1&product%5B225309%5D=1. De videokaart is maar iets duurder, maar het prestatieverschil zul je wel merken. Ook heb ik er nu een 1TB harde schijf ingezet, in plaats van 500GB. Misschien zul je het nu nog niet nodig hebben, maar alles wordt steeds maar groter (denk maar aan games, films), dus is het wel degelijk handig om te hebben, zeker als je naar de toekomst kijkt. Misschien kun je er nog een processorkoeler bij kopen om 'm stiller te maken, maar ik weet niet of je daar geld voor over hebt. De Scythe Mugen 2 is doodstil, koelt heel goed en kost €35. Dit zul je zelf dus even moeten bepalen ;)
 
beste eenling

mocht je er nou voor kiezen om zelf een systeem te gaan bouwen let dan op de volgende dingen.

socket aansluiting moederbord/processor
aansluiting pcie x16 kaart (videokaart) als er twee aansluitingen op het moederbord zitten kan je in de toelkomst nog een videokaart toevoegen mits deze sli ondersteuning heeft.

maximale buss snelheid van je moederbord dit heeft te maken met je geheugen ook moet de aansluiting overeen komen(ddr3 gaat niet samen met ddr2)

daar naast zijn er een hoop voordelen als je zelf een pc bouwt

* geen software van fabriekanten (deze nemen vaak veel geheugen inbeslag)
* je betaald niet voor spul wat je er toch weer uit wilt hebben

nadelen

* je bent er ongeveer 3 uur bezig met inbouwen en installeren van besturingssyteem.

veel succes met je keuze:thumb:
 
Als budget daalt naar 800/900 euro? Toetsenbord/muis??

Ik laat de assemblage toch liever doen. 3 Uur is best een hele tijd om zenuwachtig bezig te zijn en als het mis gaat dan zit ik. Ieder z'n vak en alle waar naar z'n geld denk ik dan maar.

Wat als ik het budget echt niet wil overschrijden en compleet wil zijn rond de 900 euro? Ik voel me zo hebberig als ik boven het budget uitga en ondankbaar als ik er zelf geld bij ga leggen.
Het is tenslotte een cadeau en een mens moet ook eens genoeg hebben. Ook staat bij de laatste opgave het toetsenbord en de muis er nog niet bij en die heb ik ook nodig, ook komen er nog verzendkosten bij.
Ik wil dan voor dat bedrag zo goed mogelijk op de toekomst voorbereid zijn.

Of doe ik dan voor dit prijsverschil te veel concessies? Ik was eerst van plan om een kant en klaar systeem te bestellen rond de 800 euro inclusief beeldscherm, dan ben ik met een door jullie bij elkaar gezocht systeem natuurlijk altijd veel beter uit voor mijn geld, lol. Omdat Alternate bij mij in de buurt is en niet echt veel duurder lijkt vraag ik me af of iemand daar voor mij wil kijken, want ik kan niet alles wat in de lijstjes bij Azerty staat daar vinden.

Als ik het geheel laat assembleren staan dan ook de drivers er nog niet goed op?
Heb ik goed begrepen dat ik die in ieder geval zelf erop moet zetten en ook Windows 7 er zelf op moet zetten?

Ik zie dat in de bestellijst een licentie voor Windows 7 zit, wil dat zeggen dat er geen CD/DVD bij zit? Hoe zet ik Windows 7 er dan op?

Groetjes weer van Leny die blij is met de adviezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat de assemblage toch liever doen. 3 Uur is best een hele tijd om zenuwachtig bezig te zijn en als het mis gaat dan zit ik. Ieder z'n vak en alle waar naar z'n geld denk ik dan maar.

Wat als ik het budget echt niet wil overschrijden en compleet wil zijn rond de 900 euro? Ik voel me zo hebberig als ik boven het budget uitga en ondankbaar als ik er zelf geld bij ga leggen.
Het is tenslotte een cadeau en een mens moet ook eens genoeg hebben. Ook staat bij de laatste opgave het toetsenbord en de muis er nog niet bij en die heb ik ook nodig, ook komen er nog verzendkosten bij.
Ik wil dan voor dat bedrag zo goed mogelijk op de toekomst voorbereid zijn.

Of doe ik dan voor dit prijsverschil te veel concessies? Ik was eerst van plan om een kant en klaar systeem te bestellen rond de 800 euro inclusief beeldscherm, dan ben ik met een door jullie bij elkaar gezocht systeem natuurlijk altijd veel beter uit voor mijn geld, lol. Omdat Alternate bij mij in de buurt is en niet echt veel duurder lijkt vraag ik me af of iemand daar voor mij wil kijken, want ik kan niet alles wat in de lijstjes bij Azerty staat daar vinden.

Als ik het geheel laat assembleren staan dan ook de drivers er nog niet goed op?
Heb ik goed begrepen dat ik die in ieder geval zelf erop moet zetten en ook Windows 7 er zelf op moet zetten?

Ik zie dat in de bestellijst een licentie voor Windows 7 zit, wil dat zeggen dat er geen CD/DVD bij zit? Hoe zet ik Windows 7 er dan op?

Groetjes weer van Leny die blij is met de adviezen.
De Windows 7 die je erbij krijgt is een DVD.
Tsja, zonde dat Alternate die speakers niet heeft. Als je zo graag bij Alternate wilt gaan bestellen, moet je meer gaan betalen als je dezelfde kwaliteit speakers wilt behouden... Naja, de kwaliteit is dan wel wat beter, maar niet echt het verschil in geld waard. Hier heb ik het voor je samengesteld bij Alternate, en de dingen die Alternate niet heeft heb ik vervangen voor vergelijkbare producten:

2ujii2u.png


Ik kan geen assemblage vinden. Dat kan aan mij liggen, dus misschien moet je nog even zelf kijken. Alternate heeft geen direct link functie zo te zien... Om zelf snel de producten in jouw winkelwagen te krijgen, kun je bij elk product de productcode kopieren en dan invullen bij de zoekfunctie, om 'm vervolgens in je winkelwagen te zetten. Zo hoef je niet te zoeken naar het product, wat nogal vervelend is bij Alternate. Zoals je ziet wordt de prijs er niet beter op, ook al ga je het zelf afhalen.

Ik zou toch zelf geld bij leggen als dat geen probleem voor jou is. We moeten echt naar een slomere processor gaan kijken als jij de 800/900 euro niet wilt overschrijden. Het is het echt waard om een hoger budget te nemen, want daar doe je gewoon langer mee. Een budget van 800/900 euro, als je alle randapparatuur (monitor, speakers, toetsenbord, muis) er bij wilt hebben, is nogal weinig. Er blijft dan namelijk niet zo veel geld over voor de PC. Ik zou tegen je ouders zeggen dat je graag langer met je PC wilt doen, en er daarom zelf geld bij wilt gaan leggen. Of zoiets :p. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Misschien moet je even naar hardware.info gaan, en dan kijken bij de recentste reviews voor toetsenborden en muizen. Dan zul je misschien wel weten welke je wilt kopen, want vooral een toetsenbord is nogal persoonlijk. De 1 wilt een toetsenbord met laptopaanslag, de ander niet, etc etc.
 
toch wat anders geworden

Ik wil nogmaals bedanken voor het zoekwerk en de hulp die aan mij gegeven is :thumb:.

Het is toch een heel ander systeem geworden dan ik in gedachten had. Mijn ouders vonden het 'eng' als ik een systeem zou laten bouwen, ze zijn 73 en 74 en waren bang dat het mis zou gaan. Om te zorgen dat ze een fijn gevoekl houden over hun gift heb ik een andere keus gemaakt dan ik van plan was. Soms moet je wel eens concessies doen :cool:.

Het is een HP S5220NL geworden met een HP2159m monitor.

Ik vind het wel zo netjes om ook te laten weten wat ik heb gekocht.

Nogmaals bedankt en ik ga in het forum verder zoeken om andere vragen beantwoord te krijgen.

Groetjes van Leny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan