• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel kleiner is dan optellen bij grootste in rij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Berichten
39
Goedemiddag,

Heeft iemand een idee wat de formule moet zijn voor onderstaande?

Als een waarde in 1 cel kleiner is dan 25% van de totale waarde in een andere cel, dan moet deze kleine waarde worden opgeteld bij de grootstewaarde in een rij?
 
Plaats aub een voorbeeldbestand met daarin wat gewenste uitkomsten
 
zonder voorbeeld....?!

dan wordt het zoiets:

=ALS(A2<25%*A3; A1 + Max(1:1) ; 0 )


met in A2: "een waarde in 1 cel"
en in A3: "de totale waarde in een andere cel"
 
Hierbij het bestand.

Wat ik wil bereiken: In rij T45 heeft kolom T (in dit geval )de laagste waarde. Ik wil graag dat als een waarde in rij 43 kleiner is dan 25% deze waarde wordt opgeteld bij de grootste waarde in rij 43 van de definitieve gebruiksfuncties.
 

Bijlagen

  • test_P 2.xlsx
    27 KB · Weergaven: 22
Het is wel een onderdeel van het bestand, maar een andere vraag.
Ik ben naast bestand namelijk aan het uitdokteren hoe ik een formule moet toepassen als er meerdere variablen een opp. hebben kleiner dan 25%.
Vandaar dus deze vraag.

grt patrick
 
Hmmmm. Ik laat deze nog even met rust. Als later blijkt dat er 2 wegen naar Rome gaan gaat deze dicht.
 
afhankelijk van je excelversie (<2019) moet je deze als matrixformule ingeven (=met SHIFT+CTRL+Enter)
 

Bijlagen

  • test_P 2.xlsx
    32 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan