• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als datum overeenkomt met regel dan aantal bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1987

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
92
Hoi hoi,

wie kan mij helpen met het volgende:
ik wil als ik een export bestand maak de cashflow volgen wat heb ik totaal die dag aan cash binnen gehad.
nu laat hij elke transactie op een nieuwe regel zien ipv totaal. (zie bijlage)

is er een handige formule voor? ik heb het al via een draaitabel geprobeerd, helaas lukt dat mij niet.
 

Bijlagen

  • payments-2021-09-01 0000-2021-09-30 0000.csv
    252,9 KB · Weergaven: 25
Lege regels even verwijderen, de punten in kolom P omzetten naar komma's en vervolgens een draaitabel maken.

"Created Date" als rijen "Amount" als waarden
 
Lege regels even verwijderen, de punten in kolom P omzetten naar komma's en vervolgens een draaitabel maken.

"Created Date" als rijen "Amount" als waarden

Hoi JVeer dankjewel voor je reactie.

Over welke lege regels heb je het? ik zie niet welke regel leeg zou zijn namelijk.

vr gr.
Remco
 
Scroll maar eens een stuk naar beneden. Daar zie je soms lege regels
 
Scroll maar eens een stuk naar beneden. Daar zie je soms lege regels

Ah als je de filters uitgooit, dankjewel.

het is gelukt om de bedragen goed te zien maar nog niet om het in totaal aantal te zien.
 

Bijlagen

  • payments-2021-09-01 0000-2021-09-30 0000.csv
    603 bytes · Weergaven: 17
Ik heb de data ingelezen in Power Query, de lege regels verwijderd, datumnotatie gewijzigd en daarna het geheel ingeladen in het datamodel.
Dat kon ik vervolgens gebruiken om een draaitabel van te maken. Volgens mij zoek je zoiets als in bijlage...
 

Bijlagen

  • payments-2021-09-01 0000-2021-09-30 0000 (AC).xlsx
    154,7 KB · Weergaven: 17
Ik heb de data ingelezen in Power Query, de lege regels verwijderd, datumnotatie gewijzigd en daarna het geheel ingeladen in het datamodel.
Dat kon ik vervolgens gebruiken om een draaitabel van te maken. Volgens mij zoek je zoiets als in bijlage...

nee bijna, ik zou op 1-9 5,98 moeten hebben... ik wil dus de contanten totaal per dag weten
 
Dat heb je ook, alleen stonden er punten in je bronbestand in plaats van komma's. De waarde op 1-9 is 598 zoals je ziet in mijn eerste voorbeeld, 100x te groot.

Ik heb de Query aangepast door de punten te vervangen door komma's. In de draaitabel heb ik een filter gezet op contant. Nu wel de gewenste resultaten?
 

Bijlagen

  • payments-2021-09-01 0000-2021-09-30 0000 (AC2).xlsx
    154,4 KB · Weergaven: 15
Dat heb je ook, alleen stonden er punten in je bronbestand in plaats van komma's. De waarde op 1-9 is 598 zoals je ziet in mijn eerste voorbeeld, 100x te groot.

Ik heb de Query aangepast door de punten te vervangen door komma's. In de draaitabel heb ik een filter gezet op contant. Nu wel de gewenste resultaten?

dankjewel! super, ik ga kijken/uitzoeken hoe je het hebt gedaan en dan pas ik het toe bij mijn nieuwe lijstjes. mijn dank is groot!

vriendelijke groet,
Remco Kiekens
 
Via menu gegevens > gegevens ophalen > Power Query starten kun je zien wat ik gedaan heb. Elke stap kun je rechts in beeld zien.
PQ is een hulpmiddel van excel om grote hoeveelheden data te bewerken.

Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan