• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als de tijd in cel b2 later dan 00 u is in cel c2 de tijd na 00 u vermelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Kan je in excel er voor zorgen dat een cel wordt gevuld met de tijd na 00 u in een andere cel ?

In kolom n worden eind tijden ingevuld.
Als deze voor 00 u is, of tem 00 u moet er niets worden gezet in kolom S .
Is er in kolom N een tijd ingevuld vanaf 00:01 u moet de tijd na 00u worden opgenomen in kolom S.
Kan dit ?
Zo ja hoe moet ik dit dan doen ?

En de volgende stap ,is dan dat de tijd uit kolom T bij het getal van kolom x wordt geteld.
Wat nu nog niet goed gaat want in kolom X komt er maar 1 bij als in kolom T 7:17 staat en dat zou min 7 moeten zijn.
(Eigenlijk van 7:00 tem 7:29 moet er 7 bij komen en van 7:30 tem 7:59 moet er 8 bij komen)

Hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd :)

Bekijk bijlage uren.xlsm
 
Ieder tijdstip is altijd zowel voor als na 00:00.
Daarom is de klok ook rond.
 
Er worden eind tijden ingevuld in kolom N
Wordt als eind tijd 23:50 u ingevuld moet er in kolom S niks komen te staan.
Wordt als eind tijd 00:00 u ingevuld moet er in kolom S niks komen te staan.
Wordt als eind tijd 00:17 u ingevuld moet er in kolom S 00:17 u komen te staan.
Wordt als eind tijd 01:10 u ingevuld moet er in kolom S 1:10 u komen te staan.

Misschien is het zo duidelijker wat ik bedoel.
 
Als ik jou sheet lees begint het tijdvak altijd op of rond 18:00 uur
je kunt dan met een simpele als formule bepalen dat als in kolom N een getal kleineder dan 18:00 uur is ingevuld dat dan deze tijd wordt meegenomen
mocht de begintijd van de sheet vroeger liggen dan kun je die 18u natuurlijk aanpassen naar een lager getal, het zorgt in elk geval dat bij elke tijd kleiner dan 18 uur wordt kolom S gevuld en anders leeggelaten.

Code:
=ALS([@[eind uur sortering laaste colli over band]]<TIJD(18;0;0);[@[eind uur sortering laaste colli over band]];"")

en voor kolom T moet je de som vermenigvuldingen met 24 dan zet je de tijd om in een decimaal getal en gelden de normale afrondingsregels.
Code:
=AFRONDEN([@[Aantal pers planning tussen 23 -00 u]]*[@[tijd na 00 u]]*24;0)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan