• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als formule met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabar1

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Berichten
5
Goede middag

In de hoop dat iemand mij met de volgende probleemstelling kan helpen...

In bijgesloten bestand wil ik volgende bekomen in bijvoorbeeld cel H6 op het tabblad 'corrections details':

als 1 van de waarden uit cellen A6 en B6 (ind dit geval als voorbeeld respectievelijk 52 en 58) terug te vinden is in tabblad 'EMEA' met range =A2:G109, dan zet je CORR, anders laat je de cel blanco, maar alleen als die waarden uit A6 en B6 terug te vinden zijn onder BISCHU (cel H3 in 'corrections details) tussen de waarden die tegenover BISCHU staan in de eerder opgegeven range A2:G109 in het EMEA-tablad.

Dezelfde formule moet ik dan in principe ook in cel K6 kunnen zetten, want die correspondeert met dezelfde range maar dan gewoon voor een andere persoon.

Ik zit met de gedachte dat ik dan ALS met een lookup moet gaan combineren, maar ik kom er niet uit. Het lijkt mij wat complex, vandaar mijn vraag aan de experten hier op dit forum.

Hopelijk is de omschrijving van wat ik wil bereiken duidelijk en raakt mijn vraag opgelost.

Alvast bedankt
Sacha
 

Bijlagen

  • IF formula corrections 2016.xlsx
    62,6 KB · Weergaven: 43
Dag Cobbe

Bedankt, dit helpt mij al een eind vooruit, maar ik zie toch nog een probleem. Er wordt namelijk niet voldaan aan de voorwaarde om de waarden van cellen A6 en B6 te laten overeenkomen met de waarde van H3 tegenover die waarde in de range in het tabblad EMEA.

M.a.w, de countif is OK, maar op de rij BISCHU in EMEA staat enkel waarde 58 ernaast. Dus voor BISCHU, mag er in cel H6 (corrections details) enkel CORR verschijnen als in A6 of in B6 waarde 58 verschijnt.

Ingeval van AMAN (zie lijst EMEA) mag er CORR verschijnen, als A6 of B6 waarden 50, 51, 55, 47 of 56 ingevuld krijgen.

Hopelijk kun je er wat mee.

gr
Sacha
 
Zet eens in je bestand in elke cel waar iets moet gebeuren een opmerking met daarin wat er wanneer moet gebeuren.
Ik denk dat het dan een beetje overzichtelijker wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan