• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie in combinatie met max

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwillemse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2017
Berichten
3
Goedemorgen!

Ik heb een vraag over bepaalde formules in Excel.
In verband met privacy kan ik niet het gehele bestand uploaden, maar heb wel een screenshot toegevoegd als bijlage (zonder klantgegevens).

Het volgende moet er gebeuren:

De kolom O2 moet gevuld worden, en wel als volgt:
* Als N2 (uitgekeerde schade) 0 is, dan moet het aantal schadevrije jaren (kolom L) plus 1, met een maximum van 3, weergegeven in kolom O2
* Als N2 (uitgekeerde schade) tussen de 1 en het drempelbedrag (M2) in zit, in dit geval tussen 1 en 900, blijft het aantal schadevrije jaren ongewijzigd, weergegeven in O2.
* Als N2 (uitgekeerde schade) boven het drempelbedrag (M2) ligt, in dit geval boven de 900, dan moet het aantal schadevrije jaren (L3) minus 1, met een maximum van 0, weergegeven in kolom O2.

Daarnaast moet de kolom P2 gevuld worden, en wel als volgt:
* Als N2 (uitgekeerde schade) 0 is, dan moet het premiepercentage (K2) minus 10%, weergegeven in kolom P2, tenzij er al 3 schadevrije jaren aanwezig zijn, dan blijft premiepercentage hetzelfde.
* Als N2 (uitgekeerde schade) tussen de 1 en het drempelbedrag (M2) in zit, in dit geval tussen 1 en 900, blijf het premiepercentage ongewijzigd, weergegeven in P2.
* Als N2 (uitgekeerde schade) boven het drempelbedrag (M2) ligt, in dit geval boven de 900, dan moet het premiepercentage altijd + 20%, ongeacht het aantal schadevrije jaren, weergegeven in kolom P2.

Het is een hele opgave, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Groeten, Erik Willemse
 

Bijlagen

  • VNNZT excel.PNG
    VNNZT excel.PNG
    25,3 KB · Weergaven: 40
Doe er toch maar een bestandje bij, zou ik zeggen. Uiteraard met dummy gegevens, want niemand hier zit te wachten op jouw klantgegevens. Hoewel.... :)
 
Bekijk bijlage eens. Ik heb een tweetal kolommen in moeten voegen omdat je voorwaarden voor een celwaarde naar de cel zelf verwijzen, en dat kan niet (simpel)....
 

Bijlagen

  • Aangepaste versie (privacy) (AC).xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan