• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-Functie

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar het moet toch ook lukken
nu is er al als ik een 0 intyp dat er niets kom
ik moet gewoon iets hebben als ik een bedrag hoger dan 0 type dat er ook niets komt

Code:
=ALS($A20=0;0;VERT.ZOEKEN($A20;Producten;3;0))

Wat zegt deze formule ALS er in cel A20 een waarde komt dat hoger is dan 0 dan zal die gaan zoeken in de Producten in de derde kolom , wil je aan de hand van een cijfer iets laten zoeken dan moet je de sheet producten verder uitbreiden met cijfers . Ik veronderstel dat je het cijfer in de kolom A wil typen en niet in de kolom eenheidsprijs , want dan loopt het helemaal verkeerd
Edit : uit je vorige posting begrijp ik dat het wat te hoog gegrepen is om dit zelf tot een goed einde te brengen , ik zou zeggen spoed cursus excel 2003 zie link en voor 2007 zie link
 
Laatst bewerkt:
daar ben ik veel mee:shocked:
het moet echt werken vandaag nog

Hier krijg ik een gevoel bij dat het een schoolopdracht is, en die worden hier niet gegeven.
Maar omdat je zo’n "doorzetter" bent, en ik een ijzeren geduld heb.
Dus Lees a.u.b. wat ik schrijf.

Je hoeft niks in te vullen, alleen maar kolom A, en de aantallen in kolom D.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je met kolom F doet, daar je toch niks met 21% iets doet.

Plaats je laatst gemaakte bestandje hier, en ik zal het volledig proberen te maken.
 
Hier krijg ik een gevoel bij dat het een schoolopdracht is, en die worden hier niet gegeven.

wackbacko , hoe is de naam van de VW garage op de Dendermonsdesteenweg , op welke steenweg zit CIAC rent en hoe ten opzichte van de showroom en welk happy restaurantje is daar op de Dendermondesteenweg > speciale menu kaart :rolleyes:. Als je daar die zaak in de buurt hebt moet je op al deze vragen kunnen antwoorden ;)
 
wackbacko , hoe is de naam van de VW garage op de Dendermonsdesteenweg , op welke steenweg zit CIAC rent en hoe ten opzichte van de showroom en welk happy restaurantje is daar op de Dendermondesteenweg > speciale menu kaart :rolleyes:. Als je daar die zaak in de buurt hebt moet je op al deze vragen kunnen antwoorden ;)

lol weet je fzo waar het is?
 
Hier krijg ik een gevoel bij dat het een schoolopdracht is, en die worden hier niet gegeven.
Maar omdat je zo’n "doorzetter" bent, en ik een ijzeren geduld heb.
Dus Lees a.u.b. wat ik schrijf.

Je hoeft niks in te vullen, alleen maar kolom A, en de aantallen in kolom D.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je met kolom F doet, daar je toch niks met 21% iets doet.

Plaats je laatst gemaakte bestandje hier, en ik zal het volledig proberen te maken.
 

Bijlagen

  • Facturatie_Goede.xls
    54 KB · Weergaven: 35
Ik vroeg ook.

Wat doe je met kolom F, de 21% kolom.
 
Daar was ik in je allereerste vraag al achter, maar je hebt producten met alleen maar 6%.
Dus dit ga ik automatiseren i.p.v. handmatig.
Dus heb je ws.ook producten met 21%,
 
Zoek op artikelcode met de validatielijst in kolom A, en druk op pijltje rechts → op je toetsenbord, voer een aantal in, klaar.
Vul je niks in bij aantal, foutwaarde in totaalcel.
De overige cellen zijn beveiligd onder Menu Extra → Beveiliging, zonder wachtwoord.

Probeer het eens.
 

Bijlagen

  • 03-01-10 Facturatie_Goede(1).xls
    75 KB · Weergaven: 24
lol weet je fzo waar het is?

Per toeval wel , als het adres op de factuur klopt :rolleyes: , heb 9 jaar voor leasingmtsch. waaronder CIAC rent van garage naar garage gereden en heel veel in het Gentse en omgeving uitgeweest , ik ken(de) de buurt van de Dampoort redelijk .
 
Zoek op artikelcode met de validatielijst in kolom A, en druk op pijltje rechts → op je toetsenbord, voer een aantal in, klaar.
Vul je niks in bij aantal, foutwaarde in totaalcel.
De overige cellen zijn beveiligd onder Menu Extra → Beveiliging, zonder wachtwoord.

Probeer het eens.

wow man wat een bestand :)
 
Haal de bladbeveiliging er eerst af bij Menu Extra → Beveiliging → Beveiliging blad opheffen.

In kolom A staat een validatielijst (cel met een pijltje rechts).
Bij Menu Data → Valideren: staat in het eerste tab, Toestaan: "Lijst", en bij bron staat: =Artikelcode.
Alles even sluiten.
Ga naar Menu Invoegen → Naam → Definiëren, en klik eens op "Artikelcode".
Onderaan staat "Verwijst naar:" dit is een formule die gaat tot regel 1000 van blad "Producten", wil je meer producten toevoegen dan 1000, dan het getal ophogen in de formule.
Je kan ook zetten in het stukje van de formule AANTALARG(Producten!A:A) i.p.v. AANTALARG(Producten!$A$1:$A$1000).

De rest zijn gewoon formules die je gewoon onder de knie moet krijgen, door ze te bestuderen.
 
Aangezien ik veronderstel dat er nog iets met terugstuurbare verpakking kan gebeuren zou ik de som wijzigen in G43
Code:
SOM(G39:G4[COLOR="Red"]2[/COLOR])
 
Aangezien ik veronderstel dat er nog iets met terugstuurbare verpakking kan gebeuren zou ik de som wijzigen in G43
Code:
SOM(G39:G4[COLOR="Red"]2[/COLOR])


Ik denk dat deze regel "terugstuurbare verpakkingen" eruit kan @Rudi.
Vul bij aantal een negatief getal in, en alle creditgetallen worden keurig verwerkt.
Vandaar dat ik het achterwege heb gelaten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan