• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als Functie..

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefantamis

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2012
Berichten
12
Ik wil voor mijn werk uitrekenen, hoeveel orders er onder het min. Order bedrag vallen, hoeveel orders er boven het Franco bedrag uitkomen. Tenslotte wil ik nog het aantal orders weten wat precies tussen het min. orderbedrag en Franco huis bedrag ligt.

Met de Als functie lukt het me om uit te rekenen hoeveel orders er onder het Min. Order bedrag komen en hoeveel boven Franco huis uitkomt.

Ik snap niet hoe ik uitreken hoeveel orders er tussen Min. Order Bedrag en Franco Huis vallen. Ik heb mijn een voorbeeld toegevoegd, ter verduidelijking

Ter info, met voorwaardelijke opmaak kom ik er niet, want er zitten het min. Orderbedrag en Franco bedrag is niet altijd gelijk (land afhankelijk)Bekijk bijlage vb.xls
 
Je kunt de statements combineren.

=ALS(en(a2>b2 ; a2<=d2);1;0)

Als je echter dit van een hele kolom wil weten kun je dit sneller doen met 'sommen.als' of 'somproduct' Je hoeft dan geen extra hulpkolommen aan te brengen
 
Met volgende formule in F2
PHP:
=ALS(EN(A2>B2;A2<D2);1;0)
de 1 vooraan de formule moet je niet overnemen
 
Super bedankt beiden het werkt. Ik had het al met een soortgelijke formule geprobeerd alleen gebruikte ik & ipv EN. Wist niet dat dit bestond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan