• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste AlexCELL,

- Bij leeftijd 16 en 17 jaar eerste werkdag kopieert hij wat ik in het vakje score invul (zet ik bij score 19 dan staat er bij in te leveren bedrag ook 19)
- Van 16 en 17 jaar geeft hij op de tweede werkdag het bedrag aan van de 1e werkdag van 16 en 17 jaar
- Eerste dag 18 jaar en ouder gaat goed!!
- Op de tweede werkdag van 18 jaar en ouder geeft hij het bedrag van 2e werkdag van 16 en 17 jaar

En is het mogelijk om in de formule van h6 direct op te nemen dat hij vakje k6 erbij moet optellen (het minimum) pas dan heb ik het juiste getal in h6 en klopt de hele tabel anders kloppen de totale verdiensten het vakje boven minimum namelijk ook niet. Het gaat er dus om dat ik het juiste bedrag bij de juiste leeftijd en werkdag krijg uit de tabel op blad 2 en daarbij opgeteld het minimum uit vakje k6, dat samen maakt het in te leveren bedrag.

Groet Pentrico
 
Oeps.... deze gaat wel goed dacht ik. K6 kun je er gewoon bij optellen met een + teken.
Code:
=K6+ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D6;Blad2!$A$3:$E$52;ALS(C6>=18;ALS(F6="x";[COLOR="#FF0000"]3[/COLOR];ALS(G6="x";[COLOR="#FF0000"]5[/COLOR];""));ALS(OF(C6=16;C6=17);ALS(F6="x";[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR];ALS(G6="x";[COLOR="#FF0000"]4[/COLOR];""))));0);[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR])
 
Laatst bewerkt:
haha, die had ik verdiend!! ik was bang dat ik de formule hiermee zou schaden maar niet alles is dus zo moeilijk als het lijkt!

nog een probleempje:
Eerste dag 18 jaar en ouder steeds 3 euro te hoog bij een score van 20 als de score 10 is dan 1,5

Tweede dag 16 jaar 3 euro te hoog bij een score van 20

Bij andere scores wijkt hij ook af. Andere waardes kloppen wel als het minimum etc. Kan het zijn dat ze naar een verkeerde kolom verwijzen van blad 2? Zal waarschijnlijk makkelijk aan te passen zijn maar die formule ziet er voor mij uit als een toverspreuk in het chinees.
Bekijk bijlage Afrekenlijst maart 2017 (AC)test1.xlsx

en ik krijg door het slepen van de formule in de lege vakjes #waarde te staan gister had plongske dat voor mij opgelost maar geen idee wat ik fout doe dat het er nu weer staat.
 
Laatst bewerkt:
Formule in post #22 is gewijzigd.

Snap je wat de formule c.q. de functies hierin doen? Dan had je de fout in de kolomaanduidingen mogelijk ook gezien.
 
Hierbij nog een alternatief op de formule van Alex (heb draadje niet verder gelezen, zie wellicht nog wat over het hoofd)

Code:
=K6+INDEX(Blad2!$A$1:$E$52;vergelijken(D6;Blad2!$A$1:$A$52;0);2*(C6>=18)+(C6=16)+(C6=17)+(F6="x")+3*(G6="x"))
 
Goedemorgen,

Het lijkt erop dat alles super werk, ik ga er direct mee aan de slag!! Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor zijn of haar input en AlexCEL in het bijzonder, al jullie hulp wordt erg gewaardeerd!!

@AlexCEL
Helaas weet ik te weinig van Excel zodat ik de fout in de formule zelf niet kon zien. Ik ben wel erg enthousiast geworden over de mogelijkheden van Excel dus ga eens kijken of er leuke cursussen zijn. Iemand tips?

ooh.. en als de minimum bedragen wijzigen dan is het voldoende om de minimumbedragen in de formule van K6 aan te passen?

Groet Pentrico
 
Laatst bewerkt:
.. en als de minimum bedragen wijzigen dan is het voldoende om de minimumbedragen in de formule van K6 aan te passen?
Ook hiervoor zou ik een tabel maken waarnaar je in K6 verwijst. Nu zou je een hele kolom formules handmatig aan moeten passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan