• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
ik heb twee waarden die moeten worden opgeteld, allebei met een ALS voorwaarde, hoe moet ik de tweede ALS waarde er in zetten?
=als(xx.yy)+als(xx.yy). het gaat mij dus om de tweede ALS. op de plaats waar ik de vraagtekens heb gezet

=ALS(E14<80;(N$2*E14)+(N$3*F14)+????(N20-23)*1000;(N$2*80)+????(N$3*F14+(N20-23)*1000))
 
Precies zoals je het nu omschreven hebt... Maar dan moet je wel voldoende puntkomma's en haakjes gebruiken. Dus =als(a+B>80;doe dit;als(a+b<80;doe dit;doe dat))

Alleen voor de eerste "als" komt het = teken...

[EDIT] En voor een optelling als in je voorbeeld heb je WEL een tweede en derde vergelijking nodig:
=ALS(E14<80;(N$2*E14)+(N$3*F14);wat als niet waar) + als(vergelijking 2;(N20-23)*1000;(N$2*80)) + als(vergelijking 3;N$3*F14+(N20-23)*1000;wat als niet waar)
 
Laatst bewerkt:
Een andere mogelijkheid is nog de vorm
Code:
=conditie1*formule1+conditie2*formule2+...+conditie[I]n[/I]*formule[I]n[/I]
 
@kappel,
als je je vraag gewoon omschrijft en niet in formulevorm, dan heb je sneller een juist antwoord.
Nu blijft het gissen wat je precies wil.
 
Het antwoord van Ginger heeft mij op het goede spoor gezet. Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan