Andre175
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2018
- Berichten
- 351
Goedemiddag,
Ik krijg iedere maand van de loonadministratie een excel-bestand met het loonjournaal.
Uit dit bestand wil ik door middel van een macro de benodigde gegevens in een text bestand (TAB gescheiden) zetten zodat ik deze kan importeren in mijn boekhouding.
In Kolom A (beginnend bij A9) eerst de text "000012 NaamWerknemer1,
Dan een aantal volgende rijen met de text "1700 af te dragen loonheffing" of 1710 "af te dragen verzekeringen" (Altijd 4 cijfers, het grootboeknummer, met een omschrijving)
Nu ben ik op zoek naar een stukje VBA-code welke eigenlijk deze formule vervangt.
Dan kan ik daar mee verder puzzelen voor wat ik wil bereiken.
Wat in de gele kolom staat in het bestand heb ik zelf bijgevoegd... alles andere komt bij de loonadministratie weg, de opmaak van rij 1 t/m 9 is iedere week gelijk.
Vanaf rij 10 wordt het afhankelijk van het aantal grootboekregels dat er gebruikt worden.
André
Ik krijg iedere maand van de loonadministratie een excel-bestand met het loonjournaal.
Uit dit bestand wil ik door middel van een macro de benodigde gegevens in een text bestand (TAB gescheiden) zetten zodat ik deze kan importeren in mijn boekhouding.
In Kolom A (beginnend bij A9) eerst de text "000012 NaamWerknemer1,
Dan een aantal volgende rijen met de text "1700 af te dragen loonheffing" of 1710 "af te dragen verzekeringen" (Altijd 4 cijfers, het grootboeknummer, met een omschrijving)
Nu ben ik op zoek naar een stukje VBA-code welke eigenlijk deze formule vervangt.
Code:
=ALS(LINKS(A9;2)="00";DEEL(A9;8;20);0)
Dan kan ik daar mee verder puzzelen voor wat ik wil bereiken.
Wat in de gele kolom staat in het bestand heb ik zelf bijgevoegd... alles andere komt bij de loonadministratie weg, de opmaak van rij 1 t/m 9 is iedere week gelijk.
Vanaf rij 10 wordt het afhankelijk van het aantal grootboekregels dat er gebruikt worden.
André
Bijlagen
Laatst bewerkt: