alternatief voor autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.
in de standaard waarde van het veld Ref nr (numeriek) de veldbron is Ref nr.
dit veld staat in het Facturen formulier dat is gemaakt op de basis van de query: qFacturen
 
@Tardis

Je vergelijkt zaken die in beginsel niets met elkaar te maken hebben. Als een gebruiker geen behoefte heeft aan aansluitende nummers, kan je prima met Autonummering werken. Ik denk niet dat een belastinginspecteur (om maar eens wat te noemen) daarover gaat vallen: als de administratie klopt, dan lijkt mij dat prima.... De nummerstijl van je facturen staat daar toch echt wel los van...

Je kraamt, niet voor het eerst, wederom volslagen onzin uit.

Laten we het er maar op houden dat jij alleswetend bent en anderen die goed bedoelde kritische kanttekeningen plaatsen bij jou suggesties niet.

Ben veel mensen tegen gekomen maar qua arrogantie sta je met stip op nummer een.

Veel succes verder met het (onder werktijd van je baas) "helpen" van nietsvermoedende en onkundige slachtoffers.

Tardis
 
Er zit een vreemde structuur in je factuurnummers; wat is de logica in deze nummering? 1655440, 20111805 en C033861 bijvoorbeeld? Door het laatste voorbeeldje is je factuurnr een tekstveld, en doordat er een letter in de code zit, is het lastig om het hoogste nummer op te vragen. Want wil je wel of geen letter(s) gebruiken? Zo ja, waar staan die voor? Op basis waarvan bepaal je welke letter(s) je nodig hebt in het nummer?
 
Dan zet je deze formule in de regel <Standaardwaarde> van het veld : =DMax("[Ref nr] ";"[Facturen]")+1.

Je ziet hoe simpel de formule is ;)
 
eindelijk hij doet het! ik snap niet wat ik eerst fout deed maar nu doet hij het ineens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan